מה הובטח לחבר הכנסת מימינה שהאופוזיציה ניסתה לפתות? אחרי הפרסום של חבר הכנסת אביר קארה (ימינה), על מה הוצע לו מהליכוד בתמורה להתנגדות לחוק התקציב, ח"כ יום טוב כלפון, גם הוא ממפלגתו של קארה, סיפר הבוקר (רביעי) לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM על ניסיונות גישוש מצד המפלגות המתנגדות לממשלה כדי שיערוק לצד שלהן, ומה הוצע לו בתמורה.

כלפון נכנס לכנסת רק לפני ארבעה חודשים בעקבות החוק הנורווגי: "לפני החוק הנורווגי ברור שאם שר רוצה לקבל את הכיסא שלו בחזרה, הוא יכול. זו תזה מובנית בחוק. אני מוביל שינוי בחוק הנורווגי, ששר לא יכול להיות חבר כנסת. הלוואי ונצליח ששר לא יקום בוקר אחד ויכול להחליט שהוא חוזר לכנסת".

"אני תומך בזה זה כבר הרבה שנים", טען כלפון לאחר שנטען בפניו על ידי נס כי ייתכן שהוא מרגיש מאוים מהעובדה שאחד משרי ימינה יחזור לתפקד בקרוב כחבר כנסת: "התפקיד של הכנסת זה לפקח על עבודת השרים ויש פה ניגוד עניינים מובנה ששר יהיה גם חבר כנסת". עוד אמר: "כל אחד מ-21 השרים יכולים בכל רגע נתון לחזור, והם לא צריכים לנמק למה הם חוזרים".

יום טוב כלפון (צילום: מרק ישראל סלם)
יום טוב כלפון (צילום: מרק ישראל סלם)

"אני לא נכנס לפרטים ולא לשמות", פצח כלפון, "אבל אתה יכול לתאר לעצמך לפי דברים שכבר פורסמו. כל מיני תפקידים". על השאלה מי התקשר אליו יותר בימים האחרונים, בנט או נתניהו, השיב כלפון: "שאלה קשה. לא אכנס לשמות, אבל אני בקשר רציף עם החברים מהמפלגה, ועם ראש הממשלה. יש לי קשרים מצויינים איתו".