בשורה לבעלי העסקים: במסגרת תכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם השלכות מגפת הקורונה ולאחר בחינת הזכאויות ומתן מענה לעסקים שנפגעו באופן קשה במהלך שנת 2020, שרי האוצר והכלכלה אישרו היום (ראשון) בישיבת הממשלה מענק לסיוע בהוצאות השכירות על סך 60 מיליון שקלים.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "בזכות ההתנהלות האחראית של הממשלה והשמירה על פעילות המגזר העסקי, הצלחנו לצמצם את הפגיעה בעסקים בגל הרביעי. יחד עם זאת, לאחר ניתוחים ובדיקות שערכנו ראינו כי ישנם עסקים שנפגעו בצורה משמעותית יותר במהלך שנת 2020 ולא קיבלו פיצוי הולם". ליברמן הוסיף: "לפיכך הוחלט להגדיל את המענק עבור ההוצאות הקבועות של עסקים להם עלויות שכירות משמעותיות במסגרת ההוצאות השוטפות".

הפגנת בעלי העסקים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי אמרה: "נגיף הקורונה עדיין כאן וזה מחייב אותנו לייצר פתרונות אשר יקלו על העסקים לקיים שגרה ולהמשיך לצמוח. מענק הוצאות השכירות יסייע לעסקים קטנים ובינוניים שספגו את עיקר הפגיעה מהמשבר, לחזור לשגרה ולצמצם את הפערים הכלכליים שהצטברו".

המענק החד פעמי מתבסס על סך ההוצאות הקבועות של העסקים, ביניהם השכירות, ארנונה ועובדים שלא יצאו לחל"ת. יחד עם זאת, היקף המענק לא משפה על הוצאות קבועות של עסקים כמו חדרי כושר, זאת מכיוון שהוצאות השכירות שלהם גבוהות משיעור ההוצאות המוכרות במענק של רשות המיסים.

עוד נמסר, כי המענק יופעל על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינויים. ההגשה למענק תיפתח במהלך חודש דצמבר באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.