ברקע הביקורת שהופנתה נגד השרים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן על כך שנעדרו מדיוני קבינט הקורונה עם תחילת פעילותה של הממשלה הנוכחית, אושר הערב (שני) תיקון לחוק הנוגע להשתתפות בקבינט הקורונה. 

החוק נחקק עוד בימי ממשלת בנימין נתניהו ובני גנץ, ונשען על עקרון הפריטטיות. בחוק המקורי צוין הרכב שרים מסוים, הכולל מספר שרים שווה מכל גוש. אלא שכעת, נוצר היעדר שוויון בנוכחות השרים, שגרם להבדל בנוכחות על בסיס גושים. על כן, עד שהתיקון יאושר סופית, יוכנסו השרים בשם עקרון הפריטטיות.

אך התיקון מבטל את עקרון הפריטטיות בקבינט הקורונה, ומכאן, אין רלוונטיות למספר השרים שיהיו נוכחים, אלא מה שיקבע האם שר יהיה חייב להיות נוכח בדיונים הללו או לא - יתבסס על רלוונטיות תפקידו. 

כזכור, לפני כחודש הבהיר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי האצלת הסמכויות שביצע השר ליברמן לשר ממפלגתו, חאמד עאמר, בדבר נוכחותו בדיוני הקבינט – איננה חוקית. בהמשך לכך, התחייב שר האוצר כי ישתתף.  

לפיד מצדו ניסה להסביר אז את היעדרותו, וטען: "בישיבות קבינט הקורונה נוכחים מטעמו של לפיד מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי ונציגים מהאגף הקונסולרי של משרד החוץ. השר וראש הממשלה החליפי מקבל עדכונים שוטפים על הדיונים".