ועדת החוץ והביטחון דנה היום (שני) בהצבת יוצאי צבא בשירות בתי הסוהר, בהשתתפות השר לביטחון פנים עמר בר-לב. זאת, ברקע פרשת "סרסור הסוהרות" בכלא גלבוע

נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, אמרה במהלך הדיון: "מעולם לאורך השנים לא אוישו כל התקנים לשב"ס. מבלי להפחית מחומרת האירוע שעלה לציבור אחרי עדותו של מפקד כלא גלבוע, אני רואה את האירוע כחמור וכפי שנאמר פרקליט המדינה הורה על פתיחת התיק, אני סבורה שהאירוע ייבחן וייבדק אבל מדובר במאות חיילי חובה שמתגייסים לשב"ס בשנים האחרונות ואנחנו רואים אותם כאחד מאנשי הסגל שלנו, כל התהליך נעשה כאחד הסוהרים שלנו".

"לאורך השנים פיתחנו גם מסלולי קידום לגיוס לקבע, רק בין 2017 ל-2021 50 אחוז ממסיימי השירות בשב"ס ביקשו להתגייס לקבע. המספרים האלו מדברים בעד עצמם", הוסיפה.

כזכור, בשבוע שעבר פרקליט המדינה, עמית איסמן, הורה לפתוח מחדש את הפרשה, לאחר שסברו כי משום שלא עלה חדש בעדותו של מפקד הכלא, גונדר משנה פרדי בן שטרית, לא תפתח החקירה מחדש.

הבדיקה המחודשת לאירוע נבעה מעדותו של מפקד כלא גלבוע, שאישר את החשד לפיו גורמים בבית הסוהר העבירו סוהרות חיילות לידי אסירים ביטחוניים, לצרכים שונים וקידום מטרותיהם, במסגרת ההתנהלות בכלא. בן שטרית חשף במהלך עדותו בפני הוועדה הבודקת את בריחת האסירים מכלא גלבוע כי ידע על האירועים, עת כיהן כסגנו של נציב השב"ס הקודם, אשר וקנין.