יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הודיע הבוקר (רביעי) כי יפתח מחר אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה, כמחאה על הכוונה להרוס את ישיבת חומש מיד בתום השלושים לרצח יהודה דימנטמן ובדרישה להסדיר את ישיבת חומש כמענה לרצח. כאמור, הסיבה להחלטתו לפתוח את אוהל המחאה היא שני המקרים בהם נהרסו החודש מבנים בחומש.  

"אנחנו לא יכולים להמשיך לשבת בבית כאשר הממשלה הזו בוחרת להרוס בתי יהודים במקום לטפל בטרור", אמר, "המדינה החליטה לתת פרס לטרור - בזמן שאנחנו סופרים פיגוע אחרי פיגוע, שהוריו של יהודה דימנטמן ז"ל ואשתו הצעירה עדיין לא מעכלים את הדבר הנורא הזה,
באותו שבוע שבו ממשלת ישראל רוצה להעביר את חוק החשמל ולאשר חיבור חשמל למאחזים הלא חוקיים ולבניה הלא חוקית בנגב, באותו שבוע הממשלה הזו הרסה את החשמל של הישיבה בחומש, לאן נוליך את החרפה?".

הוא המשיך ותקף: "רוצים לתת פרס לטרור ולהרוס את ישיבת חומש במקום את בתי המחבלים. לא ניתן לזה לקרות - אנחנו נשב כאן, בקור ובגשם, עד שהממשלה הזו, וראש הממשלה יתעשתו ויגיד די". דגן הוסיף ופנה לראש הממשלה: "זו אחריות שלך, זה קורה במשמרת שלך ואנחנו דורשים לעצור את אובדן העשתונות הזה כאשר הממשלה בוחרת לפעול כנגד הקורבנות ולא כנגד המחבלים".

מישיבת חומש נמסר: "מודים ליוסי דגן על השותפות בהובלת מאהל המחאה, בזמן שהלימוד בחומש נמשך, וקוראת להמונים להצטרף למאבק על חומש בחומש או יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, רבנים, חברי כנסת ופעילי ימין נוספים בירושלים".