בהמשך לכינוס הדיון שיזמה ח״כ קטי שטרית (הליכוד) בוועדת חוץ וביטחון על השתלטות הפלסטינים על שטחי c, תעלה היום (ראשון) ח״כ שטרית לוועדת שרים לענייני חקיקה, הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מיסוי תרומה מישות מדינית זרה). 

הצעת החוק מבקשת לצמצם באמצעות מיסוי את מעורבותן של ישויות מדיניות זרות בדמוקרטיה הישראלית. המעורבות אותה מבוקש לצמצם היא כזו המתבצעת באמצעות תמיכה כספית בעמותות ומלכ"רים, אשר פעילותם כוללת התערבות בסוגיות משפטיות בישראל, בפעילות הפוליטית, במדיניות הממשלה, במדיניות המוניציפלית או בדעת הקהל הרחבה. התערבותן של ישויות מדיניות זרות בהצפת בתי המשפט בקידום הליכים משפטיים בעלי מאפיינים פוליטיים, בהשפעה ישירה על השיח הציבורי ובניסיון לשנות את מדינות הממשלה והשלטון המקומי - מהווה פגיעה במאפייני היסוד של מדינת ישראל העצמאית וכן פגיעה בריבונות אזרחיה.

ח״כ שטרית מסרה בתגובה: "בדיון שכינסנו השבוע בוועדת חוץ וביטחון, היינו עדים לכך שישויות ומדינות זרות, ממנות את עמותות השמאל שממנות את הפלסטינים והפוך. הגיע הזמן שגורמים זרים יפסיקו להתערב בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל ובמדיניותה באמצעות כספים. ואם לא- אז לכל הפחות שישלמו על כך מס. מטרת הצעת החוק שלי הינה למנוע התערבות של מדינות ועמותות זרות במרקם היחסים העדין של המדינה ובדמוקרטיה שלנו באמצעות מיסוי. אין שום סיבה שהצעת החוק שלי לא תעבור. זה לא עניין של אופוזיציה וקואליציה. החוק יביא להגברת השקיפות בישראל ויחזק את הדמוקרטיה".