ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום בהצעת החוק של ח"כ יריב לוין, יו"ר סיעת הליכוד, לאפשר את חיבורם של יישובים ושל שכונות בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון לרשת החשמל.

בדברי ההסבר להצעה נאמר כי יישובים רבים בהתיישבות הצעירה ביו"ש סובלים במשך שנים מהיעדר קידום תכנון, ולכן לא ניתן לחבר את היישובים, את הבתים ואת מבני הציבור הקיימים בהם לרשת החשמל. לוין טוען: "המצב גורם לכך שהתושבים, ובהם ילדים רבים, חיים בתנאים שאינם הולמים תנאי מגורים סבירים, בין היתר בשל מחסור באספקת חשמל סדירה ובהיקף הנדרש".

לוין מציע לאפשר את חיבורם של היישובים ושל השכונות בהתיישבות הצעירה לרשת החשמל בלי להמתין להסרתם התכנונית. הצעת החוק תביך את המפלגות באגף הימני בממשלה - ימינה ותקווה חדשה – שראשי המתנחלים מפעילים עליהן לחץ כבד לתמוך בהסדרת ההתיישבות הצעירה.

בעבודה ובמרצ מתנגדים למהלך. יו"ר העבודה ושרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה בסוף השבוע: "מפלגת העבודה תמיד תמכה בהתיישבות". אולם, לדבריה, ההתיישבות הצעירה היא "מכבסה של מילים שמתייחסת למאחזים לא חוקיים מבודדים הפוגעים בביטחון ובאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל".

שר הביטחון בני גנץ (כחול לבן) הבטיח לאחרונה כי היועצים המשפטיים של משרדו ידונו בשאלה איך לחבר תשתיות מים וחשמל ליישובים הצעירים ביו"ש שנמצאים בתהליכי הסדרה.