בשבוע שעבר הפילה הקואליציה הצעת חוק של האופוזיציה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת NSO. ח"כ משה ארבל (ש"ס) האשים את סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ', לשעבר בכיר במשטרה, בכך שפעל לשכנע את חברי הכנסת להתנגד. הבוקר (ראשון) שוחח ארבל עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM.

"אני חושב שהאירוע פה הוא הרבה יותר גדול מכן תיקי נתניהו לא תיקי נתניהו. לעשות קלוז אפ רק לתיקי נתניהו חוטא לאמת ולאינטרס המשותף של כולנו, ימין ושמאל, דתיים וחילוניים, כולנו רוצים לחיות במדינה דמוקרטית והאירוע יותר גדול מסוגיה של תיק ספציפי כזה או אחר. שוחחתי בשבועות האחרונים עם חברי הכנסת מכל סיעות הבית לרבות ח"כ ממרצ, רק הבוקר ח"כ זנדברג התבטאה במפורש בעד חקירה ממלכתית בנושא, וחברים טובים שלי, מוסי רז כדוגמה, חבר יקר, יש לנו חילוקי דעות בהרבה מאוד נושאים ואנחנו פועלים יחד לקדם את הטוב המשותף", פתח ארבל את דבריו.

"לפני דיון שיזמתי בוועדה לבט"פ בנושא הזה פניתי אליו וליו"ר הועדה, פניתי אליו ואמרתי 'אני מבקש את סיכום הדיון תשאירו פתוח לקראת הדיון במליאת הכנסת'. אמרו לי באופן ברור ומפורש שקיבלו בקשה קואליציונית ממר יואב סגלוביץ', שפנה באופן אישי וביקש להתנגד ולסכם את הדיון בכך שהכנסת מתנגדת להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. במוסד לבט"פ יש שר שלא נוגע בשום צורה לעבודת המשטרה. מן הראוי היה שמר סגלוביץ' שכיהן בתפקיד ראש לה"ב היה צריך למנוע מעצמו בכלל מלהתעסק בסוגייה הזאת", הוסיף.

"אני באופן אישי חושב שהפגיעה באי הקמת ועדת לביקורת המדינה היא פגיעה קשה מאוד, באמת באיזון הדמוקרטי שמתבקש ונדרש ואני גם ניסיתי לשכנע ולפעול כדי להקים אותה אבל יחד עם זאת, התשובה שניתנה לי ואני לא יכול להתעלם ממנה, הן על ידי יריב לוין ונוספים, כאשר את תוצאות הבחירות נתנו 59 לאופוזיציה ו-61 לקואליציה. הסכמה של חברי האופוזיציה לייצוג לא הולם בוועדות המשמעות היא מחיקת תוצאות הבחירות", המשיך ח"כ ארבל.

בהמשך נשאל ארבל מה הייתה עמדתו בעניין ועדת חקירה לאסון מירון, והשיב: "אני בזמן אמת אמרתי החשש הגדול שלי היה בוועדת חקירה ממלכתית שהסתכלתי על ועדות חקירה שהיו אחרי אסון ורסאי שזמן המסקנות שלהם היה למעלה משנתיים באתי ואמרתי שהחשש הגדול שלי שהיא לא תעמוד בלוחות הזמנים לקראת ל"ג בעומר הבא. ככל שוועדת החקירה תעמוד בזמנים ואני מקווה שחרף פטירתה של הנשיאה נאור ז"ל הוועדה תתכנס עכשיו ותעבוד בצורה מואצת ויהיו מסקנות שיצילו חיי אדם בל"ג בעומר הקרוב זה מבורך".

"אני בהחלט אברך מאוד כל ועדה, רק שתקום ותקום מהר. יבינו כל אזרחי ישראל, הסוגייה של תיקי נתניהו היא מינורית לעוול העצום שקורה כאן גם השוטרים שנמצאים ביחידת הסייבר ועושים את עבודתם וקמים בבוקר מתוך תחושת שליחות צריכים להבין שהם מגדלים ילדים במדינה לא דמוקרטית לא לזה פיללנו 2000 שנה והסכנה עצומה וגדולה שאותי פחות מעניין איזה ועדה תקום אבל שתקום ועדה בדחיפות אנחנו בסכנה אדירה", סיים ארבל את דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm