ח"כ איתמר בן גביר שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על העימותים הקשים עם המשטרה לאחר פתיחת לשכתו הפרלמנטרית בשייח' ג'ראח בירושלים, במהלכם אף נחבל קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, וטען: "אם נישבר בשמעון הצדיק גם בתל אביב לא תוכל לחיות". 

בפתח דבריו טען בן גביר כי "מי שנתן את ההוראה לפנות אותי זה לא המשטרה, זה השר לביטחון הפנים עמר בר לב והם הגיעו אחוזי אמוק השתוללו על הלשכה שלי המאולתרת והפכו את השולחן. למה? כי אני עצם בגרון של הממשלה הזאת, שאני נמצא שם. לא מתאים להם שיהיה ח"כ יהודי שמגן על האחים שלו. הרביצו לעוזרים שלי וכשהתחלתי לצעוק הרביצו גם לי, העיפו לי ברוך השם קצת חבלות ראש".

כשנשאל האם יו"ר הכנסת מיקי לוי דיבר איתו בעקבות האירוע, השיב בן גביר בשלילה: "לא. רק עופר כסיף, כשמרביצים לו, הם מגנים את זה".

בתגובה לדבריו הטיח בן כספית בבן גביר: "הם באו לשם כי אתה פירומן שרוצה להעלות באש את כל ירושלים", ובן גביר השיב: כי "9 פעמים הציתו שם רכב ואני הפירומן? מרביצים לילדים כי הם הולכים עם כיפה ואני הפירומן? ניסו לשרוף אנשים חיים, בנס הם לא היו בבית, אם הם היו בבית לא היה לנו לא אבא ולא אמא ולא תינוק".

בן גביר הוסיף: "אני מכיר אותך לא מהיום אתה לא באמת בעד שיפגעו ביהודים ולא בעד שיציתו רכב ושאין משטרה במקום. עזוב. יש בינינו מחלוקות אבל לא בנושא הזה".

בן: אני לא בעד שיפגעו ביהודים כי אני יהודי וישראלי ובשביל זה הלכתי לצבא אני חושב שסדר במקום וחוק ואכיפה במקום כל כך נפיץ שבו אתה נמצא עכשיו זה עניין של המשטרה ולא של חבר כנסת שמגדיר עצמו שממשיכו של הרב כהנא ואני נזכר בפעם הקודמת שהיית שם, לרה"מ קראו נתניהו הוא ביקש ממך לעזוב ואתמול התפרסם שכשהוא עשה את זה עבאס היה אתו בבלפור וביקש ממנו לעשות את זה. הצביעות מעצבנת.

כשכספית הטיח בו שהוא מגדיר עצמו כממשיכו של הרב כהנא בן גביר הכחיש ואמר "לא נכון, הייתי תלמיד אבל אני לא ממשיכו של הרב כהנא. אתה אמרת דבר נכון ואני גם בזמנו של נתניהו דרשתי ממנו, כשהייתה הפקרות ביטחונית נכנסתי למקום ומה ההבדל? נתניהו שמע וקיים, עזבתי את המקום אחרי שהוא הצמיד ניידת לבתים של היהודים ובמשך שבועיים התקשרו אליי ואמרו תודה הצלת אותנו.

"זו הדרישה שלי כרגע, לא לבנות מגדלים ולא יודע מה. בסך הכול ניידת משטרה שתשמור על אבא ואמא תינוק ותינוקת שנמצאים שם בתוך ערבים שחלק מהם עוינים אותם מאוד וחלק הוכיחו שרוצים לפגוע בהם ולשרוף אותם חיים. זה שאין משטרה מאתיים מטר מהמטה הארצי, שיש אוזלת יד ש-9 פעמים הציתו את הרכב. אם זו הייתה פעילות תג מחיר אחרי הפעם השנייה היו עוצרים. מה קורה כאן? פתאום לא יודעים לפעול?"

כספית טען כי "אתה סמל שיכול להביא רק לפיצוץ ענק במקום הנפיץ הזה" ובן גביר טען בתגובה: "אתה עושה דמגוגיה. עזוב את הדמגוגיה. חצי שנה שאני בכנסת ישראל שואל שאילתות פונה עשרות פעמים הייתי בעשרות סיורים הקמתי ועדות ודיונים בוועדות שום דבר, ואתה יודע מה זה גורם לי לחשוב? שיש מישהו בפוליטיקה שאומר לא אכפת לי מהתושבים של השכונה.

"עוד משהו על פירומן ומבעיר אש וכל אלה. מה מצחיק? זה מה שהאויבים שלנו חושבים עליך עצם הנוכחות שלנו במדינת ישראל מרגיזה אותם ועצם הנוכחות של יהודים בשמעון הצדיק שהיא שכונה יהודית מאות שנים זה מרגיז אותם ומכעיס אותם. תדע לך, אם נישבר בשמעון הצדיק גם בתל אביב לא תוכל לחיות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm