"אם יהיה איזון, גם אמון הציבור ישוב למערכת": בסוף השבוע שעבר חולל חבר הכנסת דוד אמסלם סערה חדשה לאחר שתקף את נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות והאשים אותה בגזענות: "מה שתתה הגברת חיות?", אמר. "אל תחשבי שאנחנו אהבלים, במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא סובלת את האמסלמים ולא המכלופים ולא אתן לכם סיוע למה זה שלנו".

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), אשר הביע תמיכה בח"כ אמסלם שוחח הבוקר (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm והסביר את עמדתו: "הוא צודק - יש תת ייצוג בולט במערכת המשפט בישראל וזה דבר שצריך לתקן. לכן אני חושב שטענותיו נכונות - צריך לייצר מצב שבו כל הסוגים והמינים של אזרחי ישראל יקבלו ייצוג בבית המשפט. שיהיה ייצוג רחב של אתיופים, ערבים, דתיים לאומיים וחרדים. לא צריכה להיות שם רק אליטה מסוימת". 

בהמשך, הדגיש: "אני פחות מתחבר לנושא של השד העדתי, אבל אני כן חושב שכל ישראלי רוצה שייצגו אותו. כפי שיש ייצוג בכנסת, צריך להיות גם ייצוג בבית המשפט. אם יהיה איזון, גם אמון הציבור יישוב למערכת, כי הציבור מאבד אמון במערכת המשפט. הרי גם אני מזרחי מהפריפריה - ואני יודע מה זה קיפוח, אבל אני לא אוהב להתבכיין על כך שאני מזרחי".

"אני עשיתי דרך", טען זוהר, "סיימתי 2 תארים והגעתי לקדמת הבמה בפוליטיקה. היום גם המזרחים יודעים להגיע להישגים אדירים וטוב שכך, אבל איפה שאפשר לעשות תיקון - אז צריך לתקן. ובעיקר במערכת המשפט - מדוע? כי השופטים הם אלה שבוחרים את השופטים שימשיכו את דרכם. אז במקרה של אמסלם, אני חושב שהתמקדו יותר בסגנון ופחות בתוכן". 

מיקי זוהר  (צילום: נועם מוסקוביץ')
מיקי זוהר (צילום: נועם מוסקוביץ')

על יו"ר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו, אמר: "אני לא יודע להגיד מה הוא עושה ביום-יום, אבל אני יודע שהוא עובד למען אזרחי ישראל מהאופוזיציה. ביום חמישי הייתה הפגנה טובה וחשובה של מצביעי הליכוד, אני הייתי שם, חבל שהוא לא הצליח להגיע".