שורה של הצעות חוק בקריאה טרומית עברו היום (רביעי) במליאת הכנסת, בזו אחר זו, בעקבות היעדרותם של חברי הקואליציה לאחר שסיעת "כחול לבן" הודיעה כי לא תשתתף בהצבעות על חקיקה פרטית. יחד עם זאת, סיעת הליכוד משכה את הצעת החוק של ח"כ דודי אמסלם כ"מחווה של רצון טוב לגנץ". האופוזיציה בהעדר הקואליציה מנצחת בהצבעות במליאה. 

הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין הכפלת מחיר הצוללות

מליאת הכנסת אישרה את הצעתו של ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין הכפלת מחיר הצוללות. 15 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים. 



הקבלת התקופה המרבית לכהונת שופט בית המשפט העליון למשך כהונת ראש ממשלה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק-יסוד השפיטה של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) וקבוצת חברי הכנסת. 34 תמכו בהצעה מול שלושה מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת, במסגרתה הוצע לקבוע שהכהונה המרבית של שופט בבית המשפט העליון תהיה זהה לתקופה המרבית לכהונת ראש הממשלה. להצעה זו הוצמדה הצעה של ח"כ אבי מעוז המבקשת לקבוע שכהונת שופט בית המשפט העליון תסתיים בתום 10 שנים מיום תחילת כהונתו בערכאה זו.

חובת החזקת תכשיר אפינפרין במסעדות
 

הצעת החוק נוספת שעברה בקריאה טרומית היא הצעתו של ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) המחייבת החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים. 30 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים. היא תועבר לוועדת הבריאות.

על פי הצעת החוק החזקת תכשיר אפינפרין תהיה תנאי לקבלת רישיון או היתר זמני לבית האוכל לפי חוק רישוי עסקים. הפרת הוראות החוק תהווה עבירה פלילית שבשלה יוטל קנס. 

עידוד שימוש בתחבורת אופניים

הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים של חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד) עברה ברוב של 23 חברי כנסת וללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת, במסגרתה מוצע לייצר מספר הסדרים הנוגעים לתנועת אופניים.

ראשית, מוצע להקצות מקומות חניה לאופניים במרכזי תחבורה, לאפשר נסיעה עם אופניים בתחבורה הציבורית ללא תוספת תשלום ולתת סמכות לשר התחבורה בהתייעצות עם שר האוצר לתקן תקנות שיתמרצו שיווק אופניים ונסיעה באופניים לעבודה. 

שנית, מוצע לתקן מספר חוקים: בפקודת העיריות מוצע לתת סמכות לעירייה לפתח שבילי אופניים; בחוק התכנון והבניה מוצע לחייב רשות מקומית שיש בה מעל 30,000 תושבים להגיש לוועדה המקומית תוכנית לשבילי אופניים, כמו כן מוצע שבתוכניות עם ייעוד לדרך ייכללו שבילי אופניים, ושבבנייני ציבוריים, מסחריים ועסקיים יותקנו חניות לאופניים; בחוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מוצע להוסיף לתפקידיה ייעוץ לחינוך תעבורתי לנסיעה באופניים וסלילת שבילי אופניים.

פיצוי עסקים קטנים בשל אירועי איבה מתמשכים או מצב חירום כלכלי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק פיצוי עסקים קטנים בשל אירועי איבה מתמשכים או מצב חירום כלכלי של חבר הכנסת יצחק פינדרוס, עם רוב של 23 תומכים וללא מתנגדים. 

במסגרת הצעת החוק מוצע להקים ועדה ממשלתית לעניין אירועי איבה מתמשכים או מצב חירום כלכלי, שתורשה להכריז על מצבים כאמור לפי נתונים כלכליים של רשות המיסים, ובהתאם להכרזה זו לחייב את המדינה לפצות עסקים קטנים באזורים שנפגעו ממצבים כאמור.

הורדת גיל הזכאות למענק עבודה מגיל 23 לגיל 21

על פי הצעת חוק זו יוגדל שיעור ההשתתפות בכוח העבודה על מנת לצמצם פערים חברתיים. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ויצחק פינדרוס (יהדות התורה). 21 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

הצעת החוק מבקשת להוריד את גיל הזכאות למענק עבודה מגיל 23 לגיל 21, הן לגבי עובד והן לגבי עצמאי. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בחוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה), התשס''ח–2007, נקבע כי הזכאות למענק עבודה היא מגיל 23 בלבד. עם זאת, המועד שבו אדם נכנס לראשונה למעגל העבודה הוא בגיל 21, וקיימת חשיבות לעודד תעסוקה מגיל זה. בנוסף, מדובר בחוק שנועד לצמצום פערים, ומי שיוצא לעבודה בגיל 21 בדרך כלל משתכר פחות בשל העדר וותק או ניסיון."

הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה לקביעת הגבלת סכום אגרת רישיון רכב

הצעת החוק שהוגשה על ידי חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) עברה ללא מתנגדים ומבקשת להגביל את סכום אגרת רישיון הרכב שיום נקבע בתקנות ומציעה להקטין את ההוצאה שמשלמים היום צרכנים ונהגים על אגרת רישוי הרכב, בין 1200-2100 ש"ח מידי שנה.

מחברי הכנסת טיבי וסעדי נמסר: "מדובר בחוק חברתי נוסף, המצטרף לחוק להגבלת פסילת רישיון רכב לחייבים בהוצאה לפועל שלנו שעבר לאחרונה בקריאה שלישית ונכנס לספר החוקים. החוק שיחרר רבים שהרישיון נלקח מהם שלא בצדק. החוק הזה להגבלת עלות אגרת הרישוי יפחית את הנטל הכלכלי הכבד על האזרחים, חשוב במיוחד בימים אלו של משבר כלכלי מתמשך, עליית מחירים ופגיעה בכושר ההשתכרות. בהיעדר תשתיות ותחבורה ציבורית עובדת, אי אפשר להוסיף ולגלגל את הנטל הכלכלי יחד עם האחריות לסביבה, על האזרחים".

צירוף משפחות נפגעי טרור כצד להליך המשפטי

בנוסף, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק צירוף משפחות נפגעי טרור, של חבר הכנסת אוריאל בוסו וקבוצת חברי הכנסת. 24 חברי כנסת תמכו מול ארבעה שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.