מבצע "ערבות ישראל" לחילוץ יהודי אוקראינה יוצא לדרך עם שלוש טיסות מיוחדות בהם  כ-300 עולים אשר ינחתו בשדה התעופה בן גוריון ביום ראשון הקרוב, במסגרת מבצע משותף של משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, הקרן לידידות ובסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה וקרן היסוד.  

סגן שר החוץ, עידן רול, שוחח היום (חמישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס למאמצי החילוץ: "משרד החוץ עושה עבודה יוצאת דופן כדי לסייע לישראלים ויהודים לצאת אוקראינה. שר החוץ הורה על הקמת עמדות קבלת פנים בגבולות לכל אותם פליטים, אנו עושים כל מה שאנו יכולים".

"יש נציגים על הגבול, ואנו לא יכולים לסייע מעומק אוקראינה אך כן בסמוך לגבול, אנחנו כל הזמן בקשר איתם ומנסים לעדכן גם בתקשורת וגם ברשתות בכל רגע נכון איפה עדיף להגיע, אנו מנהלים את המערכה הזאת כדי לאפשר לכל מי שרוצה לצאת לצאת. אנו קוראים לכל הישראלים שנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה", הוסיף.

לדבריו, "אני יודע שיש תסכול נגדנו, זו חוויה קשה ואיומה ואנו מנסים להקל על האנשים. כשמדובר בתורי ענק של פליטים זה לא דבר שמתבצע בקלות. ביקשנו מכל אותם אנשים לסמן את המכוניות באותיות IL וזה הקל עלינו, כמובן שיש כאלה שיוצרים קשר עם הנציגים שלנו. על הגבול יש לנו מספר שגרירים וקונסולים, יש שם גם תחלופה וגיבוי כוחות הנושא מנוהל כמצב חירום כבר שלושה שבועות, אני מאוד גאה בעבודה של האנשים שלנו". 

בהתייחסו לסיוע ההומניטרי הישראלי לאוקראינה, אמר רול כי "חשוב שיידעו שהציוד שנשלח שלושה מטוסים מלאים הוא ציוד לפי דרישת האוקראינים, מה שהם ביקשו הם קיבלו. אני מדבר על סיוע הומניטרי, ואני מציע לא להקל בזה ראש. אנו נכונים להרחיב את הסיוע. התחיל דיון על בית חולים שדה, יש עוד הרבה גופים שנתרמו, הפרטים של איך מקימים דבר כזה עוד לא נסגרו".

"זה מעיד משהו מאוד יפה על מדינת ישראל והיכולת שלנו לשמור על יחסים דיפלומטיים כמעט עם כל מדינה בעולם. מה שקורה באוקראינה מזכיר לנו כמה חשוב לשמור על יחסים דיפלומטיים חזקים וצבא חזק וכשיר". 

בסיום, התייחס לעמדה הישראלית בנוגע ללחימה באוקראינה אמר: "אני לא פה לתת עצות, אני חושב שצריך שנייה להכניס לפרופורציה גם את המעמד שלנו בזירה הבינלאומית. אנחנו מאוד קשובים ומבינים את המצוקה והקטסטרופה, אנו עושים כל מה שאנו יכולים אך עדיין למדינת ישראל יש מערך שיקולים. אנחנו ביחסים טובים ובדיבור שוטף על פי כל הגורמים, רוסיה אוקראינה וארה"ב, ההתנהלות הדיפלומטית היא עדינה ולא בכותרות".