משרד התפוצות פרסם הבוקר (ראשון) את 'מדד התפוצות', מדד המשקף את הלך הרוח בחברה הישראלית בנושאי זהות יהודית והתבוללות, ערבות יהודית הדדית, טיב הקשר והחיבור בין ישראל ליהדות התפוצות ואת רמת הידע של הישראלים על יהדות התפוצות.

מהמדד עולה כי 62% מהישראלים מסכימים שיש למדינת ישראל מחויבות מוסרית לעזור ליהודים בעולם הסובלים מבעיות כלכליות או אסונות טבע, אך רק 37% מהישראלים מרגישים תחושת אחריות אישית כלפי יהודי התפוצות שלא בחרו לעלות לישראל.

עוד עולה כי כמחצית (49%) מהישראלים חושבים שהחברה הישראלית צריכה להתחשב בדעתם ובאינטרסים של יהודי התפוצות בשאלות של דת ומדינה (כגון גיור, מעמד לקהילה הרפורמית בכותל וכדומה), ו-57% חושבים שמדינת ישראל צריכה להתחשב באינטרסים של קהילות יהודיות בתפוצות כשהיא מקבלת החלטות בנושאים של מדיניות חוץ וביטחון אשר יכולות להשפיע על מעמדם ומצבם של היהודים בחו"ל.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר בעקבות פרסום הדו"ח: "בשנים האחרונות אנו עדים לדיון ער על טיב הקשר בין יהודי העולם ליהודי ישראל ולמדינת ישראל, ובין יהודי העולם – בינם לבין עצמם. בעולם גלובלי בו כל אחד יכול לנטוש את זהותו ולהיות אזרח העולם, ובתרבות המדגישה את ייחודיותו של היחיד על חשבון החברה, המשפחה והעם, יהודים רבים, צעירים בעיקר, שואלים את עצמם מה משמעות קיומנו כעם, מה משמעות קיומי כיהודי".

שר התפוצות, ד"ר נחמן שי, הוסיף: "החלטות רבות שממשלת ישראל מקבלת, משפיעות על 8 מיליון יהודים החיים מחוץ לישראל. עלינו להתחשב גם באינטרסים וברצונות שלהם, וכמובן להיות אקטיביים במיגור האנטישמיות בעולם. אני שמח לראות בנתוני המדד כי ההבנה הזו מהדהדת יותר ויותר בחברה הישראלית".