הדרמה הפוליטית שהתרחשה הבוקר (רביעי)  - הודעתה של ח"כ עידית סילמן על פרישתה מהקואליציה - מאיימת על קיומה של ממשלת בנט-לפיד. לקואליציה כעת אין רוב בכנסת והיא תתקשה להעביר חוקים ללא עזרה מהאופוזיציה. 

סילמן אמרה הבוקר בהודעת הפרישה שלה, כי "ניסיתי אחדות, אך לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה. אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך".

סילמן זכתה לברכות על המלך מצד אנשי הצד הימני של המערכת הפוליטית, בהם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שפרסם סרטון בו הוא מקבל אותה בחזרה למחנה הלאומי. הודעתה של סילמן נותנת רוח גבית למארגני הפגנת הימין הערב, שם מצפים להשתתפות של אלפים. אחרי קריאתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ראשי מועצות מיהודה ושומרון, ורבני הציונות הדתית מבקש אמש גם זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן קרא להגיע להפגנה.

באופן טבעי, בצד שמאל של המפה לא קיבלו את הצעד בשמחה. סגן שרת הכלכלה יאיר גולן תקף את סילמן על המהלך וכינה אותה "אופורטוניסטית פוליטית מהזן הכי הנחות שיש". הוא הוסיף כי "במקום האופוזיציה לא הייתי יוצא במחולות". חבר הכנסת הדגיש כי זהו משבר אמית" וקרא לחברי כנסת מהליכוד לחבור לממשלה על מנת "להציל אותנו מהמושחתים הקיצוניים החרדיים". 

בסקר "מעריב אונליין" שאלנו אתכם האם ההתפטרות הזו היא מה שתוביל להתרסקות הקואליציה השברירית בת העשרה חודשים של בנט ולפיד, ומתוך כ-30 אלף מצביעים בסקר, 72% מהקולות חושבים שזהו באמת תחילת הסוף של הממשלה. רק 28% חושבים שסילמן תחזור בה והממשלה תאריך ימים.