היום (ראשון) בצהריים ייערך דיון בבג"ץ בעתירת ח"כ עמיחי שיקלי, הדורשת לחייב את ראש הממשלה יו"ר ימינה נפתלי בנט ואת שרת הפנים איילת שקד להגיע לדיון בוועדת הכנסת מחר, שיעסוק בהכרזתו כפורש ממפלגת ימינה.

ח״כ שיקלי דורש להוציא צו על תנאי המחייב את בנט ושקד להגיע לדיון המדובר. יממה לפני כן העביר שיקלי מסמך לוועדה, ובו ציין 98 הבטחות של חברי מפלגת ימינה, ובראשן של בנט ושקד, שלטענתו הופרו במהלך מערכת הבחירות האחרונה ועד ליום הקמת הממשלה.

כזכור, שיקלי צפוי להתייצב מחר לדיון בוועדת הכנסת, וזאת לאחר שסיעת ימינה הודיעה כי החליטו להכריז על חבר הכנסת כפורש. בהודעת הסיעה נמסר כי "ח"כ שיקלי בחר לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל".

את הדיון מחר בוועדת הכנסת ינהל ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), שסירב לבקשת שיקלי לזמן את בנט ושקד לצורך חקירה. גינזבורג נימק את דחיית הבקשה שבכך ש"הוועדה לא מתנהלת כבית משפט". הוא הסביר כי "הוועדה אינה מזמנת שרים וחברי כנסת לשמש כעדים על מנת להוכיח טיעונים הנשמעים בדיון, ולא מתקיימות בה חקירות". עוד הודיע כי הוא מייעד לנושא ישיבה אחת בלבד - אך באופן שיאפשר לח"כ שיקלי זכות טיעון תוך הקפדה על קיום דיון ענייני ומסודר.

לקראת הדיון מחר שלחה היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד ארבל אסטרחן, מסמך לחברי הוועדה, אשר בו ציינה כי דיון בבקשה להכריז על חבר כנסת כפורש נחשב לדיון מעין־שיפוטי, וכי חלים בו סדרי דיון מיוחדים. לחבר הכנסת שעליו מבקשים להכריז כפורש יש זכות טיעון רחבה, והוא רשאי להיות מיוצג על ידי עורך דין או על ידי חבר כנסת אחר. עוד קובע החוק כי חבר הכנסת רשאי לערער לבית המשפט המחוזי בירושלים על החלטת ועדת הכנסת להכריז עליו כפורש.

המהלך להכריז על שיקלי כפורש נועד גם לשלוח מסר לח"כ עידית סילמן, חברת ימינה שהחליטה לפרוש מהקואליציה, כי אם תחליט להצביע נגד הקואליציה עם חזרתה של הכנסת מהפגרה, תוכרז גם היא כפורשת. המשמעות הינה שהיא לא תוכל להתמודד בבחירות הבאות לכנסת באף מפלגה קיימת.

בתוך כך, פעילי ימין מטעם תנועת המחאה "הקו האדום" עשו את השבת במאהל הסמוך לביתו של יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך בפתח תקווה. הפעילים הקימו את מאהל המחאה לפני מספר שבועות והם דורשים מאורבך להתפטר מתפקידו כחבר כנסת בקואליציה. הפעילים  טוענים: "האצבע של אורבך נותנת למנסור עבאס את הבקשות שלו, ולולא האצבע הזו הממשלה תיפול ותפסיק להתרפס בפני האויב הערבי".
הפעילים ערכו בערב שבת קבלת שבת חגיגית ושמעו דברי תורה מרבנים. ביום שבת התקיים קידוש לתושבי פתח תקווה, ובערב ערכו סעודה שלישית.

מלשכתו של אורבך נמסר אמש כי אמו יעל נפטרה במהלך השבת.