מלחמת רוסיה־אוקראינה נמשכת: שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטן אירח גורמים צבאיים ושרי הגנה נוספים של יותר מ־40 מדינות, בפגישה בגרמניה, וזאת על מנת לדון בהמשך ההתערבות בלחימה הקשה. סביב ידיעה זו, אריה אלדד ובן כספית שוחחו בתוכניתם ב־103fm עם ברק רביד, הכתב והפרשן המדיני של 'וואלה', אשר התייחס לדברים. בהמשך, הסביר היכן עומד הסכם הגרעין. 

בפתח דבריו אמר: "מה שהתפתח באוקראינה זה קצת כמו מה שיש לנו פה באזור. יש מלחמת פרוקסי שארה"ב ומדינות אירופה מנהלות נגד רוסיה. זה יתפתח לכזה דבר, והם לא רוצים להיכנס לעימות ישיר עם פוטין. מצד שני, הם לא רוצים שהוא יצליח לכבוש את אוקראינה, ועל הדרך הם גם רוצים להחליש אותו ככל האפשר. הדרך לעשות את זה היא להעביר כמויות אדירות של נשק לאוקראינה כדי לאפשר לאוקראינים להמשיך ולהדוף את פוטין כמה שיותר ולכן התכנס הכינוס הזה". 

רביד הסביר כי "האמריקאים העבירו כבר למעלה משלושה מיליארד דולר בסיוע צבאי לאוקראינה מאז תחילת המלחמה, זה מספר עצום. הצבא האוקראיני היה בתהליך של מעבר מציוד סובייטי לציוד יותר מערבי, ולכן אין להם טנקים מערביים לאוקראיניים". 

"ללמד צוות של טנק על טנק מערבי זה יכול לקחת חודשים", הסביר רביד. "לכן, מחפשים מדינות במזרח אירופה שלצבאות שלהן יש ציוד סובייטי, כשדי שהן יביאו אותו לאוקראינה, ובתמורה הן יקבלו ציוד מערבי", הוסיף. 



על החשש במערב כי רוסיה תפלוש למדינות נוספות במזרח אירופה, אמר: "הרוסים, מה שבעיקר הם מבינים זה שיש עדיין ויכוח בין ארה"ב לכמה מדינות באירופה עד כמה רחוק ללכת נגד פוטין. הוא מבין שככל שהוא יאיים יותר, הדבר הזה ירתיע מדינות כמו גרמניה שהיא מדינה מאוד מרכזית לדבר הזה. לברוב מזהיר ממלחמה גרעינית, כי הרוסים יודעים שזה מאוד מרתיע מדינות באירופה, כמו גרמניה". 

בהמשך השיחה, התייחס הפרשן המדיני של אתר וואלה! לשיחות על הסכם הגרעין בין המערב לאיראן, וקבע: "אין שיחות גרעין, בינתיים זה המצב. התוכנית הגרעין האיראנית נמשכת זה ברור. האמריקאים והאיראנים יושבים זה מול זה ועושים קרב מבטים, הם מחכים שהשני יתקפל.


סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm