יו״ר סיעת העבודה, ח״כ רם שפע הגיב הערב (שבת) לדבריו של שר הבריאות ניצן הורוביץ' (מרצ) בדבר איחוד אפשרי בין שתי המפלגות לקראת הבחירות הבאות. ח"כ שפע הביע התנגדות נחרצת למהלך מסוג זה.  

"אני חושב שזה חוסר אחריות לדבר על בחירות כרגע, עצם האמירה על בחירות מכניסה אותנו לדינמיקה של בחירות, ואנחנו מתעסקים בזה במקום להתעסק במערכת החינוך או ביוקר המחיה", אמר ח"כ שפע בפתח דבריו.  

שפע הוסיף: "אני מכבד את ניצן מאוד, אבל מפלגת העבודה חוזרת להיות מפלגה מרכזית. יש לה רגל חזקה בשמאל, ויש לה רגל חזקה במרכז, והיא לא הולכת להיכנס לנישה הזאת עם מרצ. באופן חד משמעי אני אומר, אין מה לעסוק עכשיו בבחירות ובכל מקרה אין שום חיבור עם מרצ". 

כזכור, ראשי מפלגות מרצ והעבודה, ניצן הורוביץ ומרב מיכאלי, השתתפו אתמול בכנס ה-1 במאי של קרן ברל כצנלסון, כאשר במוקד הכנס עמד ציון הדרך של שנה לממשלה. במהלך הכנס, התייחסו הורוביץ ומיכאלי לאפשרות של חיבור עתידי בין שתי המפלגות.

יו״ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה: ״ללא קרבות הבלימה שלנו בשנה האחרונה היינו במקום אחר היום.  לא הייתה לי שום אשליה לגבי איזו ממשלה אנחנו מקימים, ושזו תהיה ממשלת ימין. מדינת ישראל נדחפת שנים ימינה בהרבה מאוד כסף ותעמולה. בכל תחומי חיינו. בנתוני הפתיחה האלה, ההישגים שלנו ממש טובים".

השר הורוביץ הוסיף ואמר: "הייתה לי זכות היסטורית בהקמת הממשלה הזו, הוכחנו שהשמאל יכול להיות בהנהגה ובשלטון. הוכחנו שמדיניות סוציאל דמוקרטית היא מעשית מאוד ונוגעת באנשים. הייתי רוצה לראות מפלגה סוציאל דמוקרטית מאוחדת, אני מאמין בזה. מרצ ומפלגת העבודה צריכות ללכת ביחד״.