ברקע רצף הטלטלות בקואליציה, סקר מנדטים שפורסם אמש בחדשות 12, מצא תמונה עגומה עבור המשך כהונתה בקרב דעת הציבור. מהסקר עלה כי במידה ויתקיימו היום בחירות הקואליציה הנוכחית תצבור 55 מנדטים, בעוד בלוק נתניהו יזכה ל-60. חמישה מנדטים נוספים תקבל הרשימה המשותפת. מנו גבע (מכון 'מדגם') התייחס הבוקר (שלישי) לדברים בשיחה עם ענת דוידוב וטלו שלו ב-103FM.

"ההתחזקות של גוש נתניהו היא בעיקר בגלל שתקווה חדשה לא עברה את אחוז החסימה, וזה מעלה את כל המפלגות וגם את הגושים באופן פרופורציונלי", אמר. לדבריו, האופזיציה התחזקה ב-8 מנדטים, הליכוד ב-6, הציונות הדתית ב-6 וש"ס יורדת ב-1.

עוד ציין כי הקואליציה נחלשת ב-7 מנדטים והרשימה המשותפת נחלשת במנדט אחד לטובת רע"ם שמתחזקת בחמישה. "יש כאלה שאם לא חשובה להם המפלגה או למה להציל את המפלגה, יכול להיות שהמפלגה תרד למטה ולא תעבור את אחוז החסימה", הבהיר. 

על מצבן של המפלגות הערביות אמר גבע: "זה מאוד תלוי באחזוי הצבעה, ראינו שבבחירות האחרונות אחויזי ההצבעה בחברה הערבית לא היו מאוד גבוהים, די בממוצע, אך זה בהחלט יכול להשפיע. נכון לעכשיו זה די דומה מבחינת אחוזי ההצבעה, אך ממש אי אפשר לדעת". 

"אני חושב שיהיו עוד הרבה שינויים מבניים בתוך המפלגות הקטנות שלא ירצו לסכן את עצמן, כך אפשר להניח, נכון לעכשיו זה המצב כמו שהוא כרגע, בהחלט יכול להיות שאיחודים ופיצולים יכולים לשנות. איזנקוט עוד לא שם, כשנראה אם מי הוא הולך נבדוק אותו גם". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM