שר הביטחון בני גנץ נפגש הערב (חמישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ברמאללה. הפגישה נערכה לקראת חג הקורבן, וכן לצורך תיאום ביטחוני ואזרחי לקראת ביקור נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בשבוע הבא. 

בתוך כך, נמסר כי הפגישה התנהלה בברוח טובה ובאווירה חיובית. השניים דנו על האתגרים הביטחוניים והאזרחיים באזור, ושר הביטחון עדכן את אבו מאזן על המורכבות של התקופה הקרובה בישראל. כמו כן, השניים סיכמו להמשיך בתיאום ביטחוני הדוק והימנעות מצעדים שיפגעו ביציבות. שר הביטחון גם איחל ליו"ר הרשות ולכלל הציבור הפלסטיני עיד אל אחדא מובארק.

ג'ו ביידן בהצהרה מיוחדת על השימוש בנשק בארה''ב  (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן בהצהרה מיוחדת על השימוש בנשק בארה''ב (צילום: רויטרס)

גורם ביטחוני בכיר מסר לאחר הפגישה כי השניים ציינו לחיוב את השפעתם של עשרות הצעדים הכלכליים והאזרחיים שנעשו בשנה האחרונה, גנץ הדגיש כי ימשיך במדיניות זו גם בתקופה הקרובה והשניים הביעו תקווה שיוכלו להרחיבם בעתיד. עוד שוחחו על הצורך לפעול לחיזוק מצבה הכלכלי של הרשות הפלסטינית בין השאר בדיאלוג מול האמריקאים ומדינות נוספות באזור.

עוד נמסר כי  גנץ ציין כי הוא רואה צורך בהמשך חיזוק הרשות הפלסטינית והחלשת ארגון הטרור חמאס, וכן הדגיש את הצורך בשמירה על השקט והיציבות בדגש על התיאום הביטחוני ומניעת טרור שהוא אינטרס של שני הצדדים.

הפגישה ערכה שעתיים, השתתפו בה מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן, רמ״ט שר הביטחון מעיין ישראלי והמזכיר הצבאי תא"ל יקי דולף. מהצד הפלסטיני השתתפו: השר לנושאים אזרחיים חסיין א שייח ור׳ המנגנונים מאג׳ד פארג׳.

כזכור, ג'ו ביידן ינחת בישראל ב-13 ביולי בערב לביקור של כ-40 שעות,כך הודיע הבית הלבן. זאת, כחלק ממסע במזרח התיכון. בהודעת הבית הלבן נכתב כי מטרת הביקור היא: "לחזק את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ולשגשוגה של ישראל". במסגרת ביקורו בישראל, ביידן ייפגש עם ראש הממשלה בירושלים ועשוי לערוך גם פסגה וירטואלית עם מנהיגי הודו ואיחוד האמירויות. בהמשך צפוי לערוך סיור בסוללת כיפת ברזל הממומנת בחלקה על ידי ארצות הברית. כמו כן, ביקורו יתרחש במקביל לפתיחת משחקי המכביה והוא צפוי להיפגש עם חלק מהמתמודדים.

כמו כן, הנשיא ביידן צפוי לבקר לאחר מכן גם בסעודיה, וגורמים בממשל האמריקאי רומזים כי ייתכן והדבר עשוי להביא לצעדי נורמליזציה כלפי ישראל מצד מדינות ערביות שעדיין לא הצטרפו באופן רשמי להסכמי אברהם. "אנחנו עובדים מאחורי הקלעים עם כמה מדינות. אני חושבת שתראו כמה דברים מעניינים סביב מועד ביקורו של הנשיא באזור", אמרה עוזרת שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון, ברברה ליף.