השר לביטחון פנים, עמר בר לב, הודיע השבוע כי תאפשר לחברי כנסת לקיים ביקורים רשמיים אצל אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. לאור כך, שוחחו הבוקר (רביעי) בן כספית וינון מגל ב-103FM עם ניצב בדימוס שלום קעטבי, שעמד בעבר בראש וועדה שעסקה בבחינת מעמדם של האסירים הביטחוניים, על מנת להבין את ההשלכות של ההחלטה. במהלך דבריו טען קעטבי כי "נותנים במה לאסירים, זה מתדלק טרור ופוגע בישראל".

"הקייטנה הזו צריכה להסתיים", הבהיר הניצב בדימוס שטען כי "החלטת השר לביטחון פנים עמר בר לב שגויה וסותרת את החוק. ההחלטה והחוק שמסדירים את עניין ביקור אנשי ציבור בבתי הכלא, עצם ההרחבה ומתן ההיתרים הגורפים לכלל הח"כים יוצרים בעיות וקשיים ופוגעים באינטרסים הביטחוניים של ישראל".

לטענתו, הביקורים של חברי הכנסת הערבים את האסירים הם לא מתוך דאגה, אלא מתוך אינטרס פוליטי אישי. "אי אפשר להתעלם מהעובדה שביקור חברי הכנסת הערבים נעשה לצרכים פוליטיים ולצרכי פריימריז, זה הכל. הם מסייעים להפצת הנרטיב הפלסטיני, זו במה לאסירים וזה מתדלק טרור, זה פוגע במדינת ישראל. לדעתי, זה מכין את הפיגוע הבא. אני מדבר על אסירים ביטחוניים כי הם לא אסירים רגילים מבחינה ביטחונית", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה - מיכל קדוש, 103FM