יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן סרב לגנות את טבח י"א חללי מינכן במסיבת עיתונאים אמש  בברלין עם קנצלר גרמניה,אולף שולץ בברלין. 

 אחד העיתונאים שאל את אבו מאזן האם הוא כנציג של הפלסטינים מוכן בשם עמו להתנצל ולתרום לפענוח החלקים החסרים הקשורים לטבח. בתגובהאמר כי "מאז שנת 1947 ועד היום ישראל ביצעה 50 מעשי טבח, 50 שואות. עד היום, כל יום יש לנו הרוגים בגלל הצבא הישראלי. הדרישה שלנו היא 'די'. בואו נעשה שלום, ביטחון, יציבות. אם אנחנו רוצים לעסוק בעבר, בבקשה. יש לי 50 מעשי טבח שישראל ביצעה ומודה  אני לא רוצה יותר משלום". 

"יש פה חוב מוסרי. אל תהפכו אותנו למקבצי נדבות"

חשיפת תיקי החקירה של אסון מינכן היא לא יותר מאשר זריית חול של גרמניה | אל"מ משה אלעד

לפי כלי תקשורת גרמנים, דבריו של אבו מאזן והשימוש במפורש במילה "שואה" בתשובתו, גרמו לקנצלר הגרמני לעוות את פניו בחוסר שביעות רצון, אולם הוא לא נזף מיד בעבאס על השימוש במונח. בהצהרה ליומון הגרמני "בילד", מתח שולץ ביקורת על בחירת המילים של עבאס, ואמר שכל הקטנת זוועות השואה "בלתי מתקבלת על הדעת".

כמו כן, חבר הבונדסטאג ארמין לאשט, הביע זעם על דבריו של עבאס ואמר כי "המנהיג הפלסטיני היה יכול לזכות לסימפטיה אם היה מתנצל על פיגוע הטרור נגד האתלטים הישראלים באולימפיאדת מינכן 1972. האשמת ישראל ב-50 שואות במקום זה הייתה הנאום הכי מגעיל שנשמע אי פעם בלשכת הקנצלר".

בנוסף לכך, ראש הממשלה יאיר לפיד, תקף את יו"ר הרשות הפלסטינית ואמר: "אמירתו של אבו מאזן על '50 שואות' על אדמת גרמניה היא לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. 6 מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".