שר המשפטים גדעון סער יאשר ביום ראשון לפרסם את ספרו האוטוביוגרפי של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, "ביבי: סיפור חיי". על פי החוק, ספר שכולל מידע שהושג בזמן כהונה טעון אישור מראש של ועדת שרים.  ואכן, הוועדה קיבלה בחודש שעבר לקריאה את הספר של נתניהו, המכיל כ־200 אלף מילה, והוא צפוי לקבל אישור לקראת יציאתו לאור בנובמבר הקרוב.

נתניהו כבר החל בקידום שיווקו של הספר בהוצאה ישראלית, והוא גם נמכר במהדורה מוקדמת באמזון. נתניהו התייחס לכך שכתיבת הספר התאפשרה נוכח תפקידו הנוכחי כיו"ר האופוזיציה וכי הספר סוקר את תפיסת עולמו וכן אירועים ותפקידים שונים שאותם מילא ובהם פעל.

ספרו של נתניהו (צילום: יחצ)
ספרו של נתניהו (צילום: יחצ)

בתוך כך הגישה אתמול היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, את תגובת המדינה לעתירה בנושא מינויו של שופט בית משפט העליון לשעבר והיועמ"ש לשעבר, מני מזוז, לתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים. בתשובתה, בהרב מיארה הבהירה כי עמדת המדינה היא שיש לדחות את העתירה, המבקשת לקבוע את המינוי כזמני עד לאיוש משרת הרמטכ"ל, מכיוון שהדבר יהיה בבחינת פגיעה במדיניות הרוחבית של הממשלה, ופותח פתח לכרסום במעמדם העצמאי והחשוב במיוחד של חברי הוועדה כשומרי סף. 

בתשובתה ציינה היועמ"שית כי עוד טרם הגשת העתירה היא דנה בשתי אפשרויות: או למנות את יו"ר הוועדה במינוי זמני, או להמליץ על מינוי בהתאם לכלל המהותי שקבעה הממשלה - חברי הוועדה יכהנו בכהונה קשיחה, חד־פעמית ובת שמונה שנים. בכך, ביקשה ממשלת ישראל לנתק כל זיקה בין חברי הוועדה לבין הדרג הפוליטי ולשלול כל חשש אפילו למראית עין שחברי הוועדה מבקשים לרצות את הדרג הפוליטי במסגרת בחינת המינויים הרגישים.