בחירות 2022: לאחר הניצחון המסתמן של גוש נתניהו, במפלגת הליכוד כבר מתחילים בתכנונים על חלוקת התיקים, כאשר אף מתכוונים לסגור הכל ובכך להביא כבר ב-15 לנובמבר גם להשבעת הכנסת, גם להצביע בעד מינוי יו"ר כנסת חדש מטעמם ואפילו להשביע ממשלה.

מבחינת החלוקה של השרים, בליכוד מעוניינים לשמור על התיקים הבכירים יותר ובסביבת נתניהו אומרים שהוא לא רואה את האוצר והביטחון עוברים למועמדים מחוץ לליכוד.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

תיק האוצר: על אף הצהרות יו"ר יהדות התורה, נתניהו צפוי להשאיר את התיק בידי הליכוד. אחד המועמדים האפשריים לתפקיד הוא אלי כהן - שסיים במקום השני בפריימריז. הוא נחשב לאהוד מאוד בקרב חברי המפלגה, ונתפס כמועמד לתפקיד בכיר. שם נוסף שעלה הוא ישראל כ"ץ, בעל מעמד בליכוד ובעל ניסיון מיניסטריאלי רב שנים. במהלך כהונתו כשר האוצר, העביר רפורמות רבות ביחד עם נתניהו, בנושא יוקר המחייה ומחירי הדיור, כאשר האתגר הוא להמשיך את זה. 

על פי ההערכות, מינויו יתקבלו באופן טבעי על ידי רוב חברי סיעת הליכוד בכנסת. במפלגה מעריכים כי במידה ולא יקבל את תיק האוצר, שהוא נחשב כמועמד טבעי לכהונה בו, כ"ץ לא יסרב לתיק הביטחון. 

תיק הביטחון: בליכוד מזכירים את יואב גלנט כמועמד לתפקיד, אך גם יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' מעוניין בתפקיד. גלנט כבר הבהיר מספר פעמים בעבר, בין היתר בראיון במעריב, כי הוא רואה עצמו מועמד לתפקיד זה, ואף הציג תוכנית פעולה.

תיק החוץ: השם שמוזכר הוא שמה של  מירי רגב, שהייתה אמורה לכהן בתפקיד לאחר הרוטציה (שלא התקיימה) בממשלת נתניהו-גנץ.

יו"ר הכנסת:  יריב לוין הוא אמד המועמדים לתפקיד זה, או לתפקיד שר בכיר. שמות נוספים שעלו הם דני דנון, אופיר אקוניס ודודי אמסלם. שמה של גילה גמליאל עלה גם הוא, אך היא הוזכרה גם בהקשר לתיק הגנת הסביבה - בו כיהנה בעבר. 

השר לביטחון פנים: איתמר בן גביר מעוניין בתפקיד אך קיבל מהליכוד הצעה לתיק כלכלי.