המגעים בדרך להקמת הממשלה נמשכים ברקע הדיווחים על מרמור מסוים בליכוד, זאת בשל התפקידים הרבים שחולקו לשותפות הקואליציוניות - ולא לחברי המפלגה. חבר הכנסת בועז ביסמוט התייחס הבוקר (רביעי) בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו לדיווחים האחרונים, והדגיש: "שמעתי אמירה שהליכודניקים עצובים, אז ממש לא. לא רק שהליכודניקים לא עצובים, הם מאוד מצפים להתחיל לעבוד. נכון זה לוקח קצת זמן, היינו כבר אמורים להקים קואליציה".

אוקו השיב: "הנה, עבר חודש ובינתיים הם רואים את התיקים הגדולים הולכים לשותפות, נראה דיי מבאס". ביסמוט טען בתגובה ב-103FM: "אתה יכול לדווח מה שאתה רוצה. אני באינטראקציה הרבה יותר גדולה ממך עם ליכודניקים. באמת זה לוקח קצת זמן, אבל אולי זה לוקח קצת זמן על מנת שתהיה לך ממשלה יציבה לארבע שנים".

"הממשלה הקודמת הייתה ממשלה שזרקה את האידיאולוגיה לפח, פה תהיה ממשלה של אנשים עם עקרונות", הוסיף, "עצם העובדה שהרכבתה לוקחת זמן - מראה שאנחנו לא מוותרים בליכוד".  

נראה שמי שיש להם עקרונות זה סמוטריץ' ובן גביר
"בן גביר הולך להיות שותף שלי ואני לא מתחמק משאלות. 

לא היה דבר כזה שלוקחים כל תיק כי רוצים לרצות את השותפים, שהם בעצם שולטים אולי בנתניהו, ונותנים לכל אחד קצת מזה וקצת מזה ורק לליכוד לא נשאר
"נשאר דיי והותר, אתם גם יודעים את זה היטב שהרבה מאוד תיקים שיחולקו בין חברי הליכוד, כל אחד יקבל את המוטל עליו ויבצע נאמנה את התפקיד שלו. 

דוידוב: "למה לחלק את משרד החינוך לחלקים?"
אוקו: "אתה שלם עם כל הפיצולים?".
ביסמוט: "בשנה וחצי האחרונות היתה כאן הרכבה שלא נראתה לעולם, הגדולה ביותר. חבר'ה להרגיע. אני רוצה להגיד על בן גביר משהו אחד, זה טבעי ששר חדש ירצה לשנות ולהרחיב את הסמכויות שלו, כי הוא ואנחנו הממשלה באנו כדי לעבוד. אני מבקש - תנו לממשלה החדשה את ימי החסד שמגיעים לה".

אבי מעוז  (צילום: פלאש 90)
אבי מעוז (צילום: פלאש 90)

ביטן אומר שנתניהו ניהל מו"מ גרוע
"אתה נדהם ממה שדוד ביטן אומר, דבר שמעיד על תנועה פלורליסטית, ומצד שני יש כותרות בעיתונים על סיעה בתוך סיעה. אתם הבוקר אמורים לא להצביע על דוד ביטן אלא על ראש ממשלת מעבר מכהן שמוביל היום התקפה. מה שעושה לפיד היום מסוכן, מסוכן לדמוקרטיה, לחברה הישראלית. 

היית רוצה שלא יאפשרו לילדה שלך להתגייס?
"עד כמה שאני זוכר חבר בממשלה שלנו הותקף כי הוא נותן גב ללוחמת מג"ב. אני רואה בשטח עצמו, שבממשלה החדשה אוהבים את כוחות הביטחון. אם אתה מציג את התמונה שהיום בבתי ספר בישראל - תהיה יותר יהדות כפי שבן גוריון רצה".

המגישים תהו - "יותר יהדות או שנאת הומואים ולסביות?", וחבר הכנסת השיב: "אתה מכיר את סיעת הליכוד ויודע בדיוק מה כל אחד ואחת מאיתנו חושבים על מצעד הגאווה וקהילת הלהט"ב. אני אף פעם לא שומע את עצמי מתייחס בראיונות לקהילת הלהט"ב". הם המשיכו - "אז איך שמים אדם חשוך בתפקיד כל כך רגיש?". וביסמוט ניסה להסביר: "יש לנו אדם אחרי שנתיים שהיו לא ברורות כל כך, ראש ממשלה ללא תמיכה ציבורית, שעסוק בתביעות דיבה, מצער אותי המצב אליו הוא הגיע".

"אני סומך על בנימין נתניהו, נתניהו הולך להיות ראש ממשלה על מלא מלא", הוסיף. בתגובה, המגישים ציינו כי גם נתניהו תבע אזרח בתביעת דיבה. ביסמוט טען בתגובה כי מדובר ב"הבדל אדיר - פה זו תביעת השתקה. אני סומך על נתניהו, ועזוב אותי - הציבור הישראלי סומך עליו"?

יש מצב שהרצוג לא יאריך את המנדט של נתניהו בגלל החוקים שאמורים לעבור במטרה להכשיר את דרעי?
"יש היום סוף סוף בישראל אחרי הטרלול שהיה לנו, אנחנו סוף סוף הולכים לקראת יציבות פוליטית. אם צריך עוד כדי להגיע לניצחון המתוק הזה אין שום סיבה שאת ההארכה הזו לא נקבל. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm