עו"ד פיני פישלר, יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, שוחח עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM על המתיחות בין מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לבין איתמר בן גביר, שצפוי להתמנות לתפקיד השר לביטחון לאומי. הוא התייחס לפניית בן גביר ליוע"משית בנוגע למינויי הקצינים במשטרה וטען כי "בן גביר צודק. אסור לשר לביטחון פנים היוצא לחתום על שום מינוי", והכחיש את הפרסום לפיו השר המיועד נמצא בנתק מהמפכ"ל: "בן גביר יעבוד עם שבתאי, קצת סבלנות", טען. "לא זוכר מפכ"ל שבמשך שנתיים שה מה שהוא עשה".

"אני קורא את הכותרות וקורא את העיתונים בדיוק כמוך ולא ממהר להתרשם. בן גביר עדיין לא השר לביטחון לאומי. ברגע שהוא ייכנס למשרד, אז יהיה טקס יפה וחצוצרות וסוסים והצדעות. תאמין לי שהם יעבדו ביחד. קצת סבלנות. כל הכותרות של השופוני, זה לא עונה לו... זה מינהל תקין? בן גביר חייב לענות לו ולא עכשיו. הוא צריך לענות לו מהרגע שעומר בר-לב שם את המפתחות והולך הביתה. אגב, לא תרגישו בחסרונו, באחריות".

פישלר טען כי הביקורת על השר לביטחון פנים הנוכחי עמר בר לב מוצדקת ולא קשורה לצורת ההתבטאות שלו: "מי שאומר את זה לא מבין שום דבר. בכלום. עומר בר לב, שאגב היה אדם עתיר זכויות בצבא, היה השר הכושל ביותר במדינת ישראל בתחום המשרד לבטחון פנים, הוא וסגלוביץ עם תוכניות המגירה שלו על הפשיעה הערבית.

לדבריו, "הכל היה מלל סרק חסר כיסוי. טוב שלא נותנים ככה צ'קים, הצ'קים היו חוזרים. לא תתגעגעו לא לסגלוביץ' ולא לעומר בר-לב. איתמר בן גביר עם סל ההבטחות שלו, אני אמור לכם שצריך לחכות ולראות אילו צ'קים הוא יפרע. הוא התחייב ויש לו הרבה הרבה משימות".

פישלר הוסיף ושיבח את המפכ"ל שבתאי: "אני נפגשתי עם המפכ"ל לפגישה מאד ארוכה. הוא הציג בפני שנתיים של תוצאות מרהיבות של פעילות משטרת ישראל תחת תקופתו שאני לא מכיר וצורם לי שהציבור טרם הכיר אותם. אני מניח שזה יובא לידי תקשורת בימים הקרובים. הוא נתן סקירה מלאה של השנתיים האלה ואני אומר לך שאני לא זוכר מפכ"ל שבמשך שנתיים עשה את מה שהוא עשה. השר ייכנס, יכיר אותו, ינסה לעבוד איתו".

בהמשך התייחס לפניית בן גביר ליוע"משית בנוגע למינויי הקצינים במשטרה וטען כי בן גביר צודק. "ביומיים האחרונים עלתה הסוגיה, מה פתאום אץ רץ עומר בר לב לחתום על מינויים בכירים. זה דבר שמאד כאב לאיתמר בן גביר. יש פה בעיה משפטית לא קלה כי יש בו מינוי חתום. בעיה משפטית לא קלה.

"ביטוי משפטי לכך: "מינוי משפטי הוא הבטחה שילטונית". כל אלה שאומרים: 'יבטל, לא יבטל', לא מבינים שום דבר. כואב לי שאחד המינויים הוא העוזר של המפכ"ל רועי ולדמן, קצין מעולה. (בנם של תנ"צ (דימ') משה ולדמן, לשעבר ממ"ר חיפה) וברת ולדמן שהיתה תובעת תעבורה בחדרה - י.מ.). הוא מסכן, בעיתוי לא לו, הוא לא אשם בכך, נפל בין הכסאות בתפר שבין השר החדש לשר היוצא, משלם מחיר כבד וזה דבר לא ראוי".

"איתמר בן גביר בשורה התחתונה צודק בכך שהשר לביטחון פנים היוצא, אסור לו לחתום על שום מינוי. לא סנ"צ, לא נצ"מ. איתמר בן גביר צודק שגם מפקד מחוז צפון החדש ניצב שוקי תחאוכה, גם שם לא היה צריך למנות אותו למפקד המחוז. לא צריך למהר. שום דבר לא היה קורה אם היה מחכה כממלא מקום תקופה, עד שאיתמר בן גביר ישב על כסאו".

כשנשאל מדוע השר היוצא בתפקיד לא יכול לחתום השיב: "אזכיר לך. בגלל פישלר היה ממלא מקום במשך שנתיים, צ'יקו אדרי. אם הוא היה שנתיים, שום דבר לא היה קורה אם ניצב תחאוכה, היה ממלא מקום עוד חודשיים, לא היה קורה כלום. לכן איתמר בן גביר צודק. ממשלת מעבר, ויש על זה פסיקה, חייבת בתקופת כזאת בריסון ובאיפוק. בתפקידים בכירים אי אפשר לכפות הר כגיגית, על שר חדש.

"אני יותר קיצוני מבן גביר. השר לביטחון פנים כבר היה במקום מאד נמוך כבר בפריימריס של העבודה כבר אז היה צריך להפסיק ולחתום על מינויים. לכן היה צריך להמתין. הוא היה צריך לעצור ולהגיד: 'אני לא חותם על מינויים ועל דרגות. אני יוצא, אני פורש. מה חורה לי? ברק מרדכי, ממ"ר לכיש, קיבל תנ"צ ועובר לירושלים. הוא יאשר לו את הדרגה היום אבל ולדמן לא יקבל את מה שהוא צריך לקבל".

לסיום: כמה זמן יקח מרגע שבן גביר ימונה לשר ויגיד לקובי שבתאי: 'תודה רבה שהיית איתנו'?
"במסטיק בזוקה יש את הרכילויות האלה. עזוב אותך, בחייך. יש לכם מפכ"ל מצוין. אני אמור להיפגש עם איתמר בן גביר. אני אומר לך שיש לו מפכ"ל מצויין. מפכ"ל מעולה שעובד קשה, שמשקיע את כל כולו ומביא תוצאות. יש לו בעיות למפכ"ל. הוא קיבל ירושה, לא עלינו. אתה שוכח את זה. יש לו את ועדת הר מירון על הראש. שמעתי אותי פעם מחמיא למפכ"ל אי פעם? אם פישלר מחמיא למפכ"ל, אז מגיע למפכ"ל הזה הצדעה, הוא בן אדם מדהים".