חבר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ משה קינלי טור פז (יש עתיד), התראיין היום (שני) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס למכתב החריף שהוגש הבוקר ועליו חתומים כ־170 ראשי רשויות בישראל, בו הוצגו רשימת דרישות מראש הממשלה בנימין נתניהו לא לפגוע בשלטון המקומי. במכתבם, הבהירו ראשי הערים כי לא יסכימו לממן את החינוך הלא־רשמי במגזר החרדי מכספי התושבים.

"רומסים את מגילת העצמאות": פוליטיקאים ואנשי רוח ב"כנס להגנת החינוך הממלכתי"
עוד לא יבשה הדיו על חילופי השרים וקיש כבר הבין שרפורמת הבגרויות היא רעה | דעה

"מה שההסכמים הקואליציוניים קובעים זו מכירת חיסול של החינוך בישראל", אמר ח"כ קינלי פז בפתח דבריו, "על ידי כך שחצי מיליון תלמידים חרדים בישראל יתוקצבו ב־100 אחוז תקציב, עם אפס אחוז מחויבות. מה זה חוק נהרי בעצם? הוא זה שקובע את החלק של הרשות המקומית בבית הספר. חוק נהרי קובע שכגודל לימודי הליבה כך גודל התקציב. אם אתה מחויב ל־50 אחוז מתמטיקה או אנגלית אז תקבל 50 אחוז תקציב".

"בנוסף, הוחרגו מההסדר הזה לפני כ־40 שנה רשתות של ש"ס ושל יהדות התורה, והם קיבלו 100 אחוז תקציב", הוסיף, "לטענתם, והם צודקים ה־100 אחוז הזה נשחק עכשיו הם אומרים 'תן לנו 100 אחוז', אבל הם לא נותנים בתמורה את מה שהם בזמנו התחייבו. כלומר, הם לא נותנים את הליבה המלאה. מה שהדבר הזה עושה - דן את התלמידים החרדים בישראל לעוני לעוד שנים ארוכות. אנחנו עשינו מספר מהלכים - הייתה אכיפה של החוק הקיים שלא נאכף". 

לאחר מכן ציין חבר הכנסת מיש עתיד כי "נתניהו כדי להציל את הקואליציה שלו אמר לכל החרדים אני אתן לכם את הכסף בלי ההסכם. מה שקרה בהסכם הקואליציוני זה הרבה יותר מלחיץ - בסעיף 147 אומרים שהרשות המקומית לא העבירה 100 אחוז על הכל גם לבית ספר שלא מלמד ליבה. ההשלכות של זה אומרות שהאזרח הקטן יקבל פחות תקציב. אנחנו נאתגר את המהלכים האלה בשלושה רבדים - בכנסת, ברחובות, אנחנו נעיר את הציבור, ואנחנו נאתגר את זה בבית המשפט ונטען לאנטי חוקיות". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM