שר החוץ ח"כ אלי כהן נועד אמש (חמישי) בלשכתו בירושלים עם חברי וועד עובדי משרד החוץ לפגישה ראשונה. במהלך הפגישה סקר יו"ר וועד העובדים יוסי לוי-ספרי בפני השר את המשבר הקשה שעובר על המשרד בשנה האחרונה ואשר הניסיונות להביא לפתרונו בתקופת הממשלה הקודמת, עלו בתוהו.

השר כהן שמע את הדברים בקשב רב וציין כי האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל דורשים את סיום המשבר באופן מיידי ושמירה על היכולת של משרד החוץ לתפקד באופן מלא למען אזרחי ישראל. השר הנחה את הנהלת המשרד להאיץ את המגעים לפתרון והתחייב להוביל את התהליך עד לסיומו. "אפעל לקידום פתרון למשבר, משום שאני רואה חשיבות לאומית בחיזוק משרד החוץ ועובדי משרד החוץ, הם חוד החנית של מדינת ישראל וההון האנושי שאמון על הסכמי שלום, שיתופי פעולה כלכליים, בריתות אסטרטגיות והבטחת רוב לישראל בהצבעות בפורומים בינלאומיים". אמר השר כהן לעובדים והוסיף, "אנחנו צריכים לתת לעובדי משרד החוץ את הכלים ליזום, לפרוץ ולהוביל את המשרד קדימה". הצדדים קבעו להמשיך בדיונים עד לפתרון. 

וועד עובדי משרד החוץ מסר בתום הפגישה: "אנו שמחים על כך ששר החוץ אלי כהן פועל עם כניסתו לתפקיד לקידום פתרון המשבר במשרד החוץ. כפי שאמרנו בעבר הפתרון נמצא בהישג יד וקרוב מאי פעם. זה הזמן לפתרון המשבר במשרד החוץ על מנת שעובדי המשרד המסורים ישובו לעבודתם במלוא העוצמה למען אזרחי ישראל".