אביעד גליקמן, הפרשן המשפטי של חדשות 13, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM על הפרסום שלו אמש לפיו בנימין נתניהו מבקש דחייה בהחזרת 270 אלף דולר לעיזבון של בן דודו המנוח נתן מיליקובסקי, כפי שקבע בית המשפט, והעריך: "יכול להיות שכן יתנו לו הארכה, אבל כשמבקשים ומבקשים כנראה שלא ממהרים להחזיר, אולי יחוקקו בינתיים איזה חוק, לך תדע".

ההסכם הסודי של הזוג נתניהו: "בחוזה היה כתוב ששרה מאשרת מינוי בכירים"

גליקמן הסביר כי "הסאגה הזו נמשכת כבר כמה שנים, צריך להגיד, בזמנו נתניהו לקח הלוואה מנתן מיליקובסקי, בן הדוד שלו, בסכום של 300 אלף דולר למימון הגנה משפטית שלו, רק שאסור לו כל כך לקחת הלוואה, ניגוד עניינים, עסקים פה בארץ. והטקטיקה של בג"ץ, לפני שנה לדעתי, שגם היועץ המשפטי אז מנדלבליט קבע את זה, וגם בג"ץ, ונתניהו צריך להחזיר את הכסף. מיליקובסקי מאז כבר נפטר, צריך להחזיר את הכסף, זה לא הייתה הלוואה, זה היה בעצם כסף שהוא לקח, צריך להחזיר את הכסף".

הוא הסכים כי "יש פה איזה אוקסימורון". "סוג של. ונתניהו ביקש בקשה לדיון נוסף, כלומר שבית משפט ידון שוב, לא הציג איזה נימוק כלשהו למה בית משפט צריך לדון שוב בדבר הזה, וכאמור, בית המשפט דחה גם את הבקשה לדיון נוסף. ואתמול, הסאגה לא נגמרת, במקום להביא אישור ממבקר המדינה שהוא אכן החזיר את הכסף, הוא מבקש דחייה של ארבעה חודשים בהחזרת הכסף, עכשיו באמת אין סיבה, הרי זה לא משהו שצץ אתמול, אנחנו מדברים, אמרתי לכם, על סאגה של כבר כמה שנים". 

הוא הסביר את הטענה של נתניהו: "אז זהו, שהוא לא אומר שהבקשה לדיון נוסף נדחתה רק לפני שבועות, והוא צריך עוד זמן לארגן את הכסף, כלומר הוא נתלה בזה שהוא הגיש בקשה לדיון נוסף, אבל שוב אני אומר, זה לא משהו שצץ אתמול, זה משהו שכבר שנתיים מדברים עליו, עכשיו השאלה אם בג"ץ ייתן לו את האפשרות הזו.

"תראו, בג"ץ אני לא מאמין יתעקש, יכול להיות שכן ייתן לו ארבעה חודשים, אבל אתם יודעים כשמבקשים, ומבקשים, ומבקשים, זה כנראה הכוונה לא להחזיר, והשאלה הגדולה היא למה עוד ארבעה חודשים? אולי יש איזה תכנון לעשות איזה חוק. אולי בינתיים יחוקק איזה חוק נגד כספים שראש הממשלה לוקח וצריך להחזיר, אתה יודע כבר מה המצב של היום".

גליקמן הסביר למה הוא בכלל צריך להחזיר: "היה להם, שוב, עסקים משותפים. אי אפשר לקחת, יש כללים מסוימים שאפשר לקחת הלוואות וכדומה לאישי ציבור, הוא כמובן לא עמד בכללים האלה. דרך אגב, גם בהתחלה הוא הסתיר בכלל שהוא לקח את הכסף הזה, לכן הוא צריך להחזיר את הכספים לבן דודו שיש לו פה עסקים".

לסיום התייחס גליקמן להכרעה הצפויה בעניין מינוי אריה דרעי לתפקיד שר ואמר: "יש שתי אופציות עיקריות, כמו שאני רואה את זה. דבר ראשון באמת, כמו שאת אומרת, ייפסל בעילת אי סבירות קיצונית, כלומר שלא יכול להיות, לא סביר, שאדם שהורשע שלוש פעמים בפלילים יכהן כשר, זו אפשרות באמת, שאנחנו רואים אותה כהכי הגיונית.

"עוד אפשרות, שגם נשמעת הגיונית, ששופטי בג"ץ יפסלו את התיקון בחוק שחל רטרו-אקטיבי, כלומר שבתיקון בחוק שכתוב שמי שלא הורשע במאסר, שהם שינו שכתוב רק מאסר בפועל, יחול רק מהכנסת הבאה, כלומר לפי התיקון, זה עכשיו הכנסת הנוכחית, יכול להיות ששופטי בג"ץ ינסו לנטרל את החומר נפץ הזה, עם זה שהם יגידו בעצם שזה יחול רק מהכנסת הבאה, ולכן דרעי עכשיו צריך לחזור ליו"ר וועדת הבחירות".

אתה רואה תרחיש שהם לא מתערבים במינוי הזה?
"לא. תראה, אני לא נביא, אבל לפי הבאמת איך שהתנהל הדיון, ואיך הדברים ששמענו, באמת, ואתה יודע גם במצב שאנחנו נמצאים, אני באמת לא רואה מצב שלא מתערבים. זה אפשרות כמובן, היא קיימת, אבל אני אישית לא רואה אפשרות כזאת".

סייעה בעריכת הכתבה: ירדן חדד 103fm