חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, פנתה היום (שני) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, והעבירה ביקורת על כך שאף אישה לא מונתה לתפקיד מנכ"לית באחד ממשרדי הממשלה. 

"במהלך השבועות האחרונים, מעת הקמת הממשלה בראשותך ודרך הפרסומים על המינויים השונים לתפקידי מנכ"לי משרדי הממשלה, הלכה והתבהרה התמונה לפיה בממשלה הקרובה נשים הודרו לחלוטין מעמדות ההשפעה הבכירה ביותר על המשרדים – משרות המנהלים והמנהלות הכלליות, וכי לא ניתן למצוא ביניהם ולו מנכ"לית אחת", נכתב בתחילתו של המכתב. 

עוד נכתב כי "דבר זה אינו מתקבל על הדעת! החתירה להשגת שוויון מהותי לנשים היא חלק מחובתם של המגזר הציבורי ושל נבחרי הציבור על מנת שיהוו מודל ודוגמא למגזר הפרטי ולחברה הישראלית כולה. לא זאת אף זאת – היעדרן של נשים מעמדות ההשפעה הבכירות ביותר גם עלולה להיות מנוגדת לחוק. סעיף 6ג לחוק שיווי זכויות האישה, התשי"א 1951- קובע את החובה בגוף ציבורי לתת ביטוי הולם בנסיבות העניין לייצוגן של נשים בסוגי המשרות ובדירוגים השונים".

פנינה תמנו שטה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
פנינה תמנו שטה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

היא טענה כי הדבר אף יפגע בתפקוד הממשלה: "היעדרן של נשים בתפקידי מנכ"ליות הוא בראש ובראשונה הפסד עצום לממשלת ישראל ולמדינת ישראל כולה, אשר מפספסות כוח אדם איכותי ומגוון. מחקרים רבים מראים כי גופים וחברות בהם יש שוויון מגדרי בעמדות ההשפעה – מתנהלים טוב יותר. לכן, מינוי נשים לתפקידי מנכ"ליות, לא רק ייצג את החברה הישראלית באופן ראוי ושוויוני יותר, אלא יאפשר לממשלה להשיג הישגים טובים יותר למען האזרחים והאזרחיות".

לסיום, כתבה: "לכן, כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושיוויון מגדרי, אני פונה אליך בדחיפות, שתדרוש מכל שרי ממשלתך למצוא נשים מתאימות לתפקיד מנכ"לית משרדם וקדם לתיקון המצב הקלוקל הזה באופן מידי ובהול. הדבר לא אמור להוות בעיה, מאחר ומעגל הנשים המוכשרות, בעלות הניסיון והמצוינות הנדרשת למלא את התפקיד הוא רחב מתמיד ואף מונגש על ידי הרשות לקידום מעמד האישה ונציבות שירות המדינה".