חבר הכנסת מיקי לוי שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM. במהלך השיחה, התייחס חבר הכנסת להצעת הקואליציה לפסול חברי כנסת ערבים שתמכו בטרור, וכן לתקרית החקירה שהתרחשה במהלך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ומפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי.

בפתח השיחה, התייחס חבר הכנסת לוי לתקרית ואמר: "השר בן גביר מנע מהמפכ"ל להגיע לדיון בוועדה לביקורת המדינה שאני עומד בראשה, הוועדה דנה בדוח החמור בנושא אירועי שומר חומות בערים המעורבות. השר בן גביר מזלזל בכנסת, פוגע ביכולת שלה לעשות את תפקידה ולפקח על עבודת הממשלה. אני זימנתי את המפכ"ל, בן גביר הוא השר לביטחון לאומי, ולכן מי שמנע ממנו, וככה מסרו לי, זה השר עצמו".

"הסכמתי לדחות את הדיון בשבוע או שבועיים אבל הוא דרש דיון בעוד חודשיים שלושה. האיש הזה לא מבין כנראה מהי הפרדת רשויות - הוא לא ינהל את הוועדה לביקורת המדינה. אם השר בן גביר מונע מהמפכ"ל להגיע לדיון בכנסת הכנסת תגיע אליו, זה מה שקרה אתמול. על הדרך באתי לשאול לאן נעלם בן גביר, האיש שהיה מגיע כפרובוקטור לכל זירת אירוע, ואני שואל - איפה בן גביר?".

חבר הכנסת לוי הוסיף: "באתי להציג לו את הדוח עצמו ולהגיד לו 'אתה חייב לבוא לכנסת'. באתי למסיבת עיתונאים כדי לשמוע ובאתי להגיש לו את הדוח שתגיעו לוועדה לביקורת המדינה כי זה החוק, לראות מה המשטרה תיקנה לעתיד לבוא".

לאחר מכן, התייחס לשינויים שהשר רוצה לבצע בתנאי השוטרים. לדבריו, "נהדר, אני מברך על כך, אני תומך בהעלאת שכר לשוטרים, מגיע להם. אבל הוא לא המציא את הגלגל, הוא מציג תוכנית כאילו חדשה, המשכה של התוכנית של הממשלה הקודמת. השכר של השוטרים הוא מבורך, הוא חשוב, והתוכנית היא תוכנית המשך של הממשלה הקודמת ואני מברך על כך, אין קשר בין לזה לבין כך שהוא מנע מהמפכ"ל על פי חוק להגיע לוועדה לביקורת על המדינה. אני מקווה שאם השכר יעלה יבואו שוטרים כי אנחנו צריכים בימים טרופים אלה משטרה חזקה מאוד".

מיקי לוי מתפרץ במסיבת העיתונאים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מיקי לוי מתפרץ במסיבת העיתונאים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אם זה יצא לפועל לא נותר לי אלא לברך על כך. אני מכיר את השוטרים, הייתי שם, זה מאוד חשוב. אבל אני אומר לכם - השבועיים או השלושה שחלפו, עשרה הרוגים, ירי על אזרחים, ואנחנו לא רואים אותם בשטח, את השר בן גביר, נותנים דין וחשבון. איפה הוא?", הוסיף.

בהמשך, התייחס להצעה של הקואליציה לפסול חברי כנסת ערביים מלכהן, במידה ותמכו בטרור. לדבריו, "מי שצריך להרחיק ראשון זה השר בן גביר שנשפט והורשע בתמיכה בטרור. אני מקווה מאוד שלא, לא בשביל הילדים והנכדים שלנו, צריך למצוא את הגשר לחיות יחד. זה יהיה אסון של מדינת ישראל אם ידירו רגליו של מיעוט מהכנסת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm