מאות עובדים בחברות הייטק בישראל חסמו אתמול (שלישי) את רחוב קפלן בתל אביב כמחאה על הרפורמה שהציג השר לוין למערכת המשפט, זאת לצד הפגנות נוספות ברחבי הארץ. מיטל לוי־טל, דוברת המחאה ויועצת תקשורת ל־50 חברות הייטק וקרנות הון סיכון, סיפרה היום לאראל סג"ל ברדיו 103FM על ההחלטה לצאת ולהפגין נגד הרפורמה. 

"המחאה היא לא פוליטית. יש הרבה יזמים ועובדים ימנים, בהייטק לא מעניין מאיפה אתה בא", הסבירה לוי-טל. "בהייטק מעניין איזו הצעת ערך אתה מביא לשולחן, איזו טכנולוגיה, למי אתה יכול למכור אותה ואיזו בעיה היא פותרת. זה לא בגלל עמדה פוליטית, אנחנו מדברים אך ורק על החלשת מערכת המשפט במתכונת הנוכחית. תיפגע הכלכלה הישראלית, וההייטק מחזיק חלק נכבד בכלכלה הישראלית. עד כמה שאני יודעת בטורקיה והונגריה אין הייטק פורח, ובאופן כללי, מדינות, קרנות, חברות רב לאומיות מעדיפות לעשות עסקים במדינות שהכסף שלהם בטוח בהן, הכלכלה יציבה וכמובן המשטר והמערכת המשפטית יציבות". 

מחאת ההייטקיסטים - חסימת רחוב קפלן בתל אביב (צילום: מחאת ההייטקיסטים)
מחאת ההייטקיסטים - חסימת רחוב קפלן בתל אביב (צילום: מחאת ההייטקיסטים)

"המחאה אתמול באה מלמטה, מחאה של עובדים. זו לא הייתה מחאה שאורגנה על ידי מנכ"לים או קרנות. מה שעשינו זה שפנינו למנכ"לים כדי שיתנו להם אישור, המייל שיצא לעובדים היה מייל לגמרי שאומר להם שכל אחד יעשה על פי צו מצפונו. החברה מאפשרת את זה. הם הרי צריכים לקבל אישור לצאת ביום עבודה. חלק יצאו, חלק לא יצאו", הסבירה. 

"בחברות הייטק יש עובדים דתיים, להט"בים, על כל מגוון הקשת. כפרטים יש מנכ"לים, עובדים, שיש להם דעות פוליטיות וזה בסדר גמור. אתה יודע שיש גם מנכ"לים שהם ליכודניקים? הכוח הזה של עכשיו, של מטה מחאת ההייטק, הוא כוח לגמרי חדש. התארגנות בחברות הייטק מנוגד לכל תפיסות העולם של ההייטק, ההייטק מאוד קפיטליסטי, הוא לא מאורגן. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm