גל המחאה נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה נמשך ביתר שאת. אתמול היה זה תורם של 102 דיפלומטים ישראלים, ששלחו מכתב התראה לראש הממשלה בנימין נתניהו, עקב הכוונה לפצל יחידות ממשרד הביטחון ולהעביר את המינהל האזרחי ביהודה ושומרון לידי השר בצלאל סמוטריץ'.

"יש בפיצול שרשרת הפיקוד האחודה והעברת חלק מהסמכויות מצה"ל לידי גורם אזרחי משום בעיה ביטחונית, פיקודית ומבצעית, שעליה גם התריעה כזכור מערכת הביטחון", כתבו. "לשינוי שרשרת הפיקוד ולשינויים נוספים המתוכננים להתבצע ביהודה ושומרון, כמו גם לחשש מהחלשת מערכת המשפט ועצמאותה, תהיה השפעה ישירה ומחמירה על חוות הדעת הצפויה של בית הדין הבינלאומי לצדק ובהמשך של בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, ועל האמצעים שעלולים להיכלל בהמלצותיהם.

"מטעמים אלה ואחרים אנו מבקשים להתריע בפניך על הנזק המדיני, הביטחוני, הכלכלי והתדמיתי למדינה ולאזרחיה כתוצאה משינוי הניהול והפיקוד ביהודה ושומרון". שגריר ישראל בצרפת לשעבר דני שק, אחד החתומים על מכתב הדיפלומטים, אמר בשיחה עם "מעריב": "העברת סמכויות לגורם ממשלתי אזרחי ביהודה ושומרון נותנת תחמושת חזקה לטיעון שפניה של ישראל לסיפוח. הדבר יביא ללא ספק להחמרת הלחץ המדיני, הדיפלומטי ואולי גם הכלכלי על ישראל, כולל מבעלות בריתה הקרובות ביותר, ולהעמקת בידודה בזירה הבינלאומית.

"אשר לרפורמה המשפטית, שאינה נושא המכתב הזה: כל פגיעה במערכת המשפט ובעצמאותה, מרכיב חיוני בכל דמוקרטיה ראויה לשמה, מרחיקה את ישראל ממועדון הדמוקרטיות הליברליות שההשתייכות אליו היוותה מאז ומעולם נכס אסטרטגי, מדיני, כלכלי והסברתי מהמעלה הראשונה".

בתוך כך, ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי פרסם מאמר דעה מאת המשפטנים פרופ' ריצ'רד אפשטיין ומקס רסקין, ובו הובעה תמיכה ברפורמה המשפטית של הממשלה. במאמר הודגש בין היתר כי "צעדי הרפורמה בהכרח ייצרו בלם הכרחי לבית המשפט עליון, שהוא בעל כוח כמעט בלתי מוגבל ודרכו הוא מכתיב את החיים הכלכליים והפוליטיים בישראל".