הסערה סביב הרפורמה של שר המשפטים לוין במערכת המשפט ממשיכה, והיום (שלישי),  בדיון בוועדת החוקה, המשנה ליועמ"ש לשעבר רז נזרי, התייחס לרפורמה וטען כי "המערכת זקוקה לתיקונים והיא לא יודעת לקבל ביקורת. היא הרוויחה ביושר את הטענות נגדה". "אם לא היה כל כך קשה למערכת להודות בטעויות, לא היה כל כך קל להאשים אותנו בשחיתויות", הוא הוסיף.

נזרי קרא לבנות הסכמה רחבה סביב הרפורמה, ואמר: "המחשבה שאפשר לתקן הכול בלי להתחשב בצד השני היא מחשבה מוטעית - שני הצדדים טיפסו על עץ גבוה". עוד טען כי "לכל הפחות תגיעו להידברות. הפוליטיקאים להבין שלא צריך להעניש את המערכת ולתקן אותה בתנועה חדה לכיוון השני".

רז נזרי (צילום: מרק ישראל סלם)
רז נזרי (צילום: מרק ישראל סלם)

"בסופו של דבר, המדינה עלולה להתרסק על כולנו. אני משווע שתהיה הידברות אמיתית להגיע לתיקונים, אבל לא מה שמוצע כרגע בהליכה למקום קיצוני מדי", המשיך נזרי. "השלמת הרפורמה בצורה כה מהירה תהיה פגיעה בדמוקרטיה, ומצד שני - המחשבה שאפשר להתנגד ולהכניע כי לא צריך לתקן כלום גם היא מסוכנת".

על נושא פסקת ההתגברות, שהשר לוין מבקש להעביר ברפורמה, אמר נזרי כי "הרעיון של פסקת התגברות ברוב של 61 הוא רעיון לא נכון, אנחנו חייבים את חוק יסוד החקיקה לקבוע נורמה חקיקתית כולל פסקת התגברות". הוא הסביר: "התגברות ברוב של 61 היא לא נכונה, זה רוב מינמלי שיש לכל ממשלה. המספר 65 הוא לא מספר קדוש, מצד אחד זה מספר שמבטא משהו ריאלי איזון מסוים".