"אני מכיר את יריב לוין, הוא תמיד החזיק בדעות כאלה, ואף אחד בליכוד לא לקח את זה ברצינות. הליכוד היה הפוך ממנו". כך אומר שר המשפטים לשעבר דן מרידור, שתוקף בחריפות את הרפורמה במערכת המשפט שמקדמת הממשלה. "אם ההצעות שלהם באמת יעברו, יכולים תוך שבועיים לבחור 20 שופטים לבית המשפט העליון ונגמר הסיפור", התריע מרידור בדברים שנשא במדרשה המקוונת, הרצאות שמארגן משרד עורכי דין חגי, שבתאי, שפירא.

"הייתי בממשלה הרבה שנים", המשיך מרידור, שבמשך שנים ארוכות כיהן בתפקידים בכירים מטעם הליכוד. "יש הרבה מאוד כוח לממשלה ולשרים. היו שרים שרצו לעשות דברים – בתום לב, לא בתום לב, מאינטרס פוליטי – ואם לא היה יועץ משפטי, היו עושים את זה. זה בכלל לא מגיע לבג"ץ, זה נעצר שם בהרבה מאוד מקרים".

מרידור אמר עוד כי כאשר היועצים המשפטיים מאבדים את הכוח שלהם, הם יהיו רק יועצים של השר שבחר בהם, ואחר כך בג"ץ לא יוכל להתערב. "אם בג"ץ יתערב – יהיה חוק שיבטל את ההתרעות שלו", ציין. "אנחנו במדינה אחרת, וזו באמת סכנה חמורה. הכנסת הופכת להיות ערכאת ערעור של בית המשפט. ההצעה הזאת של הקבוצה ההזויה שהגיעה לשלטון – בדרך לגיטימית, אבל שהייתה תמיד בשוליים – היא מסוכנת מאוד".

לדבריו, כל הכוח יימצא בידי איש אחד או רשות אחת. זה בדיוק ההפך מדמוקרטיה, וזה עלול לקרות תוך כמה שבועות. "הסכנה היא מאוד רצינית, ואנשים לא תמיד מבינים מה גודלה", הוסיף. "זה לא קורה מיד, אבל נהיה תלויים בשליט. אם השליט יהיה נחמד – הוא לא יפגע. אם הוא לא יהיה נחמד – הוא כן יפגע. ולאן לפנות, לא יהיה לנו. אני מקווה שהמאמצים הגדולים יצליחו לעכב את העניין או לעצור אותו, אבל אני מודה שזה לא מובטח, לגמרי לא".

 "זה לא מקרה שכל המהפכה הזאת קשורה בתיקי שחיתות", הדגיש. "אם זה דרעי, אם זה ההאשמות נגד נתניהו. הם לא רוצים שיהיה פיקוח על הכוח".