על רקע אישורם בכנסת של שני הסעיפים הראשונים של הרפורמה המשפטית בקריאה ראשונה, התייחס היום (חמישי) הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר ואחד מראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, משה (בוגי) יעלון, למחאה בתוכנית "חד וחלק" עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM. 

בפתח הראיון העריך יעלון האם יש עדיין טעם למחאה: "יש להסתכל על המחאה לא בנקודת הזמן הזאת אלא על מה שהיא כבר עשתה. היא הבליטה את זה שהחלוקה הפוליטית של ימין ושמאל לא רלוונטית. החלוקה היום זה של אלה שמשרתים, עובדים, משלמים מיסים. זו המסה של המחאה. היא כוללת גם אנשי ליכוד. רואים בסקרים שמחצית מהמצביעים של הליכוד לא תומכים במה שכרגע אנחנו קוראים לו 'הפיכה משטרית'".

לדבריו, המצב הפוליטי לא יישאר כך עוד כמה שנים. "אני משוכנע שהחקיקה הזאת תיעצר, ולא רק בגלל המחאה, אלא משום שאנשים מבינים שאסור שמדינת ישראל תהיה דיקטטורה. זה יפגע בביטחון, זה יפגע בכלכלה, זה פוגע במרקם החברתי. נתניהו יצר פה קואליציה שהיא לא טבעית לליכוד. הליכוד היא תנועה ליברלית. פה מדובר על חלק חרדי ולא בדיוק ציוני, שלא מדבר על דמוקרטיה ורוצה שבג"ץ לא יפריע לו לעשות מה שהוא רוצה, וחלק שהוא קיצוני, רדיקלי, שמדבר על מדינה שמנקודת מבטי היא פשיסטית, גזענית ומשיחית, לכן לא אכפת להם שתהיה מושחתת. זה לא יכול להיות במדינת ישראל". 

עוד אמר יעלון, כי "אנחנו מדינה שמבחינת הביטחון לא יכולים שיהיה פה צבא בדיקטטורה. תראה את הצבא העלוב של פוטין. רוח הלחימה נפגעת, אתה שומע את רוח ההתגייסות יורדת, והכלכלה? על מה הכלכלה נשענת? על ההייטק. מי האנשים? זה החרדים? זה הקיצוניים הרדיקליים? זה האלה שנמצאים במחאה ולכן זה לא יכול לקרות".  

"מה שהממשלה הזאת עושה באמצעות החקיקה הזו, היא בעצם מתנתקת ממגילת העצמאות, דורסת כל אפשרות של דמוקרטיה. צבא של דיקטטורה? תסתכלו על הצבא של פוטין. זה מה שיקרה לנו? זה מה שאנחנו רוצים? כשהתגייסתי למלחמת יום הכיפורים לא שאלתי שאלות בכלל. הוציאו אותי בשתיים בצהריים באמצע יום הצום, רצתי מהר לחזית והשתתפתי בלחימה, וכמוני רבים", הוסיף.

"עכשיו מילואימניקים שואלים את עצמם, 'רגע'. אני שומע את זה בצורה רחבה, אנשים שמתנדבים אומרים לי, 'במצב הזה שהמדינה הופכת לדיקטטורה, אנחנו מפסיקים להתנדב'", אמר. 

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בבאר שבע. צילום: ארנולד נטייב

עוד אמר השר לשעבר, כי "אנחנו מדינה שהיא נס, אבל לפני החומר היא נשענת על החומר. החומר זה הייטק, אלה אנשי המחאה, אנשים שמשרתים, אנשים שעובדים, אנשים שמשלמים מיסים. מהחרדים לא תבוא הישועה. אני אף פעם לא תקפתי את החרדים, אבל אני זוכר את נתניהו כשר אוצר אומר 'צריך לשלב אותם בשוק התעסוקה, צריך לקצץ בקצבאות'. בתקופה שלו כראש ממשלה, אני הובלתי את מתווה הגיוס וגייסנו יותר משנה לשנה. עכשיו כלום, רק לקבל. לא לשרת, לא לעבוד. יש חלקים קטנים מאוד שכן משרתים עדיין. יש כאלה שעובדים ומייצרים, הרוב תלוי על הקופה הציבורית. מי ימלא את הקופה הציבורית?".

לסיום אמר: "מה שבוער בי זה להציל את המדינה מפני המהלכים שהופכים אותנו חס וחלילה לדיקטטורה, ואני מאמין שזה לא יקרה. הרוב הוא לא רוב שייתן לזה לקרות".