שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד הרפורמה המשפטית, שוחחה היום (רביעי) עם בן וינון בתוכניתם ב-103FM, על הפגנות "יום השיבוש" ברחבי הארץ, אופי ההתארגנויות, ומי האזרחים שיוצאים להפגין.

פצחו בקריאות "שקרן" הדדיות: הפיצוץ בין בן כספית וינון מגל על רקע הרפורמה המשפטית
מגל: "רוב הקצינים מדרגת תא"ל ומעלה יוצאים למפלגות השמאל", וכך הגיב כספית

בפתח הראיון סיפרה ברסלר: "אני במוזיאון ארץ ישראל, יש פה הרבה מאוד אנשים בהפגנה שהבריחה מכאן את לנט, מליאל וכל השותפים להפיכה הדיקטטורית, עלובי הנפש שיושבים בממשלה. הם פחדו להגיע הנה. התחילו בהפגנות של הורים ותלמידים בכל הארץ, הייתה הפגנה של אנשי הייטק בשרונה והפגנה מול הבית של הדיקטטור הראשי ועוד ועוד. היו הרבה דיקטטורים שנבחרו באופן דמוקרטי. אם החקיקה תעבור בקריאה שנייה ושלישית, ממשלת ישראל תהפוך את אזרחיה לנתינים, וזו ההגדרה של דיקטטורה. כשמכפיפים את מערכת המשפט לשלטון, זו ההגדרה של דיקטטורה". 

מובילת המחאה המשיכה ואמרה: "ההתארגנויות האלה עצמאיות, צעד ראשון כדי להסביר שאם החקיקה תעבור וכולנו נהפוך לנתינים, המציאות במדינה תשובש. מי שהיום אזרח ויהפוך להיות נתין מוכן להקריב את עצמו לעומת הצלת המדינה".

 

ינון: "העניין הוא קץ הפריבילגיה שלך, שאת מהעמק. את אשכנזייה פריבילגית. תמה הפריבילגיה שלכם. אתם יכולים לקפוץ עד מחר, הרפורמה תעבור". 

בן: "אתה אשכנזי שקרן, הוא חושב שהוא בערוץ 14, הוא לא".

מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
לתגובתו של ינון השיבה ברסלר, "ינון, אני לא מנסה לשכנע אותך, יש אנשים שגם בדיקטטורות הכי גדולות התעוררו מאוחר. אני קוראת לאנשים, אנחנו צריכים להבין שאם החקיקה עוברת, המשמעות היא שישראל הפכה דה פקטו לדיקטטורה. כולנו נצטרך להקריב מהשגרה שלנו ומהדברים החשובים לנו. נמשיך לא להקשיב לינון כי אין אינטיליגנציה בדבריו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM