היום (ראשון) צפויה ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) להגיש הצעת חוק לביטול האפוטרופסות הניתנת באופן אוטומטי לאמו של ילד מתחת לגיל 6. בסוף השבוע כתבה גוטליב ברשתות כי "גברים ואבות בהליכי גירושים - אני גאה להודיע בשעה טובה כי תוגש מטעמי הצעת חוק לתיקון חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות באופן שתבוטל 'חזקת הגיל הרך'! לא עוד עליונות לאמהות. הורות שוויונית לטובת שלום נפשם של ילדי ישראל. צפו למאבק חסר מעצורים של ארגוני הנשים, אך כאמור רק החוק קובע".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לפי "חזקת הגיל הרך'", אם ההורים המתגרשים אינם מגיעים להסכמה בעניין המשמורת של ילדיהם - בית המשפט יורה על מסירת ילדים מתחת לגיל 6 לחזקת האם (מלבד בנסיבות מיוחדות כגון אם מתעללת או מזניחה). לאורך השנים טענו גברים גרושים רבים כי מדובר באפליה נגדם "בחסות החוק". לפני כשלוש שנים, ניסה ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) לקדם הצעת חוק לביטול "חזקת הגיל הרך". "התפיסה שלפיה תפקיד האם לגדל ותפקיד האב לפרנס רווחה לפני 60 שנה, והיא שהולידה את חוק 'חזקת הגיל הרך' שחוקק ב־1962", אמר כהנא, שטען כי הגיע הזמן לתקן את החוק.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

עוד נטען נגד "חזקת הגיל הרך" כי בתי המשפט מקבעים את האמהות הגרושות כמי שמטפלות בעיקר בילדים, ולפיכך נמנע מהן להתפתח מקצועית, אישית וכלכלית. במקביל, החוק לא נותן לאבות את הזכות והחובה לגדל את ילדיהם באופן שווה, והוא מנתק את הילדים מקשר יציב ומשמעותי עם שני ההורים. לפני יותר משמונה שנים המליצה ועדה ממשלתית (ועדת שניט) על ביטול החזקה והחלפתה במודל של אפוטרופסות ואחריות הורית משותפת.