יו"ר הכנסת לשעבר אברהם (אברום) בורג תועד בסוף השבוע האחרון בעימות עם לוחמי מג"ב בחווארה לאחר שהגיע במסגרת ביקור עבור תושבי המקום. בסרטון נראה בורג מעוניין להתקדם ברדכו אולם הוא נחסם על ידי לוחמי מג"ב.

בורג שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM והתייחס לדברים: "עמדתי שקט לחלוטין, זה סוף של אירוע ולא תחילתו. מדובר על שבוע מאוד קשה בלב השומרון, מצד אחד רצח של אחים חפים מפגע ובתגובה פעולת נקמה כנגד אזרחים חפים מפשע באותה מידה. במקום שרה"מ שמבין משהו במחוות תקשורתיות יואיל בטובו לנסוע בחווארה ויגיד שידינו שפכו את הדם, הוא מגבה את שריו שמגבים את המסיתים. כשרה"מ לא עושה את הפעולה האנושית הנדרשת, אנחנו בתוך חברה אזרחית עושים זאת. באנו להביע סולידריות".

"עשו כל מה שהם יכולים כולל שימוש ברימוני הלם, דחיפות ואגרסיביות מיותרת", תקף. "מעל מתנוססת שאלה אחת - איפה הייתם בחווארה? לא חוכמה להזדהות עם האנשים בהר ברכה, אלא עם הקורבנות בחווארה. הר ברכה צריך להיות מפונה, אסור היה לו לקום. הם לא אחים שלי. יש לי צער גדול מאוד על הרצח, כמו שיש לי על כל רצח בסביבה שלנו. האם אני צריך להביע את האבל שלי? התשובה היא לא". 

על תופעת הסרבנות הצוברת תאוצה בעקבות הרפורמה המשפטית, אמר: "כל אזרח צריך שתהיה לו עמדה פוליטית, אזרחים ללא עמדה פוליטית הם סכנת נפשות. כשהמדיניות הביטחונית מבוססת על אזרחים, צריך לקחת את זה בחשבון. הדרג הפוליטי לומד בדרך הקשה את גבולות ההסכמה הלאומית".