ברקע הקריאות לסרבנות למילואים כמחאה על הרפורמה המשפטית, שורת קצינים בכירים במילואים חתמו בעת האחרונה על עצומה המתנגדת לשיח על המהלך שעלול להשפיע רבות על הזירה הביטחונית. אלוף (מיל') טל רוסו, לשעבר מפקד פיקוד דרום, ראש אגף מבצעים וחבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת העבודה, שוחח עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM, והגיב לדברים הסוערים.

"מטרת המכתב היא שלא תנצלו את הצבא מצד זה או אחר כדי להתנגח ולשנות את השיח", הסביר רוסו. "כרגע עדיין יש מדינה דמוקרטית. אני רואה מה קורה בתוך היחידות, האירוע הזה הוא אירוע מסוכן. אני בכלל לא משווה את זה להתנתקות, זו הייתה החלטת ממשלה כשעוד היו שלוש רשויות במדינה. זה משהו אחר לגמרי, מז'ורי, שינוי שיטת המשטר. אני מעריך שמישהו יתעשת עד הרגע בו ממשיכים לריצת אמוק לתהום. תוציאו את צה"ל מהוויכוח הזה".

"אני מבין את הבטן הרועדת של כולם, הבטן מתפוצצת כי אנחנו מסתכלים על השלב הסופי של התהליך. אנשים מפרשים את זה כבר לסרבנות", הדגיש. את הקריאה של הטייסים לגבי מה יהיה אם נגיע לשלב הסופי, נהיה במצב אחר לגמרי. אם המהפכה השלטונית עוברת, אנחנו במקום אחר. אני מקווה שמישהו מהמנהיגים יתעשת, מעריך שבסוף התבונה תיכנס למנהיגים שלנו ויעצרו את הטירוף הזה, כי מה שיקרה אחרי? אני לא יודע. כל אחד יעשה את החושבים שלו, זו תהיה מדינה אחרת". 

לסיכום, התריע אלוף (מיל') רוסו: "אם לא יתעשתו, יהיה משבר חוקתי, זה יהיה טירוף. אני לא מקנא בהרצי ולא בכל הגורמים. אם המהפכה עוברת, זו לא דמוקרטיה, אין פה שום רשות שמסוגלת לעשות בקרה. תוכל להחליט אילו חוקים שאתה רוצה, זה מתחיל עכשיו אבל זה יקבל משנה תוקף. אנשים חושבים שצריך לשנות, אך צריך לעשות את זה בהסכמה. יש פה שילוב של אינטרסים שונים, מהקבוצה של סמוטריץ' ודרך הקבוצה של לוין ושל רה"מ. כרגע יש אחדות, אחדות הטירוף אני קורא לזה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm