הצעת חוק הקמת מאגר מידע גנטי של כלבים תעלה היום (ראשון) בוועדת שרים לענייני חקיקה ותגיע ביום רביעי הקרוב להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת כשמדובר בשיתוף פעולה נדיר בין מגישי החוק, ח"כ נאור שירי (יש עתיד) וח"כ אלי דלל (הליכוד), המבקש לשים סוף למציאות שבה בעלי כלבים רבים נוטים שלא לאסוף את צרכי כלבם ומותירים אותם בשטחים הציבוריים.

הצעת החוק מציעה לחייב את בעלי הכלבים במתן דגימות DNA של כלבם, כך שגללים שהושארו במרחב הציבורי ייבדקו, הכלב ובעליו יזוהו, וכך העירייה תוכל להטיל קנס על הבעלים, דבר שעשוי למגר את התופעה בצורה יעילה יותר.

מגיש החוק, ח"כ נאור שירי (יש עתיד) אומר: "הגיע הזמן להפסיק עם החרא הזה. זאת הצעת חוק שהייתה צריכה לעבור לפני שנים. סוף כל סוף מונח על שולחן הכנסת פתרון ראוי לבעיה שפוגעת בכלל אזרחי ישראל. אני קורא לוועדת השרים ולקואליציה לתמוך בהצעת החוק ולהעביר אותו במלואו ומודה לראשי הרשויות המקומיות על התמיכה בחוק ולחבר הכנסת אלי דלל על שיתוף הפעולה".

רשויות רבות הכריזו בעבר כי יקימו מאגר גנטי שכזה אך נתקלו בבעיות משפטיות. הצעת החוק מבקשת לאפשר לעיריות לתקנן חוקי עזר בנושא איסוף צואה ולחזק את יכולותיהן לאכוף את החוק. בישראל רשומים מעל לחצי מיליון כלבי מחמד ומציעי החוק מדגישים שהתופעה של בעלי כלבים מזלזלים בנושא, גורמת לפגיעה במראה ובחזות העיר, באיכות חיי התושבים ובעיקר מהווה מפגע תברואתי קשה.