הפרלמנט הערבי, הגוף המחוקק של הליגה הערבית, ערך אמש דיון לציון 47 שנים ל"יום האדמה" הפלסטיני, ובו אישר מחדש את התמיכה ב"איתנות הפלסטינית והמאבק הצודק להשבת הזכויות לעם הפלסטיני". הפרלמנט הדגיש כי הוא תומך בסולידריות עם הפלסטינים בהגנה על אדמותיהם, ההיסטוריה, הזהות הלאומית והאתרים הקדושים לו. בדיון לקחו חלק בין היתר, נציגים מבחריין, איחוד האמירויות, מצרים, סעודיה, ירדן, כווית ועומאן.

כמו כן, בהצהרה שפורסמה לאחר הדיון, נאמר כי "יש צורך לפעול להשגת השלום, בהתאמה להחלטות האו"ם ויוזמת השלום הערבית, המבוססת על חזון פתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלסטינית עצמאית, כשבירתה ירושלים". עוד ציינו בדיון, כי "יום האדמה הפלסטיני מגיע לאור ההסלמה המסוכנת נגדו בגדה המערבית ובירושלים, מאז שעלתה ממשלת הימין הקיצוני בתחילת השנה, והטילה מדיניות של עקירה כפויה ופרויקט מואץ של בניית התנחלויות, הסלמה חסרת תקדים של מיליציות המתנחלים וההסתערות החוזרת על מסגד אל-אקצא בתחילת חודש הרמדאן הקדוש, אשר פוגעת ברגשות המוסלמים ומאיים לפוצץ את המצב".

נציגי המדינות הערביות קראו לקהילה הבינלאומית "לקחת אחריות ולעבור לנקוט בצעדים רציניים לסיום הכיבוש, הקמת מדינה פלסטינית עצמאית כשבירתה ירושלים, ולפעול למתן הגנה בינלאומית על העם הפלסטיני". במקביל, קראו לחזור להתליך השלום, ו"להפסיק את כל ההפרות והצעדים הפרובוקטיביים שמבצעת ישראל והפלישות לערים הפלסטיניות".