ההכנות השנה לקראת אירועי יום הזיכרון הצליחו לעורר תגובות רבות בציבור, בין היתר על רקע הצהרתם של מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית כי נוכחותם של חברי כנסת בטקסים הרשמיים אינה רצויה. חבר הכנסת גדעון סער התארח הבוקר (רביעי) בתוכנית של ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM והסביר מדוע לדעתו יש להותיר את המחלוקת הפוליטית מחוץ לטקסים.

"תגיעי ביום אחר": האמירה חסרת הרגישות של גלנט לאחות שכולה | דיווח
התחליף לרפורמה המשפטית? גנץ וסער יציגו את "התוכנית לאזרח" של המחנה הממלכתי

סער פתח את השיחה ואמר: "אני מאמין שצריך להותיר את המחלוקת העצומה שיש בקרבנו ואין להסתיר אותה אבל אני חשוב שמאוד חשוב לנו לשמור על קדושת היום הזה וזה מה שאני קורא לעשות. אני כמובן אהיה, כפי שכל שנה אני בבית עלמין אחר ואני חושב שבזה אנחנו כנציגי המדינה מכבדים את הנופלים את זכרם וזה דבר חשוב".

באשר לדרישת חלק מהמשפחות השכולות, שפוליטיקאים לא ינאמו בטקסים, אמר סער: "צריך לקחת בחשבון שכל דבר הוא גם תקדים. אני יכול להגיד שבשנה שעברה, כשנשאתי דברים בטקס בעכו לעולי הגרדום, גם לי הפריעו בזמן הנאום וזה לא דבר נעים. אני באמת קורא לכל אחד להשתדל להותיר את המחלוקת מחוץ לבית העלמין ולשמור על קדושת היום הזה".

"הרי בסופו של דבר לא נואמים ביום הזה נאומים פוליטיים, אנחנו מדברים על הנופלים, על צוואתם של הנופלים, כמובן כל אחד אולי מזווית טיפה שונה אבל אני חושב שתמיד כל נציגי המדינה מאוד משתדלים לדבר על מה שמשותף, על מה שמאחד, והוא גדול ורב. ולטעמי צריך מאוד להיזהר לשנות מהמסורת הזאת כי יכול להיות שאחר כך לא תהיה דרך חזרה", הסביר.

סער התייחס גם להתנגדות מטעם משפחות שכולות מבאר שבע להשתתפותו של השר בן גביר אירועים: "תראי, כל נבחר ציבור צריך לפעול בשיקול דעת ולקבל החלטות כשלעצמו, ויכול להיות שצריכים להיות שינויים כאלה ואחרים בתוכנית".

"אני לא נכנס למקרה קונקרטי, אבל ככלל, תחשבו על אירוע שבו אומרים 'אז נציגי המדינה לא יגיעו לבתי העלמין', בסופו של דבר אתה יוצר מציאות שפוגעת להערכתי בהרבה מאוד משפחות, ואנחנו זוכרים את זה מהעבר, כשלא מגיעים אז יש תחושה קשה של פגיעה, של משהו שהוא לא מכבד את האירוע ואת זכר הנופלים", הוסיף.

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm