לבית החולים לחיות בר של הספארי ברמת גן ורשות הטבע והגנים הגיע גדי יעלים זעיר מדרום הארץ, כאשר חבל הטבור עדיין משתלשל מבטנו. הגדי הגיע מאדם פרטי שהחזיק בו בצורה בלתי חוקית ואותר על ידי שוטרי מג"ב.

הוא הועבר לחדר אשפוז שקט ומאובזר בבית החולים לחיות בר, כאשר המטפלים מאכילים אותו פורמולה בבקבוק בכל כמה שעות.
כמה ימים לאחר מכן הגיעה לבית החולים יעלה בוגרת, שנאספה מדרום הארץ לאחר שנפצעה. למרבה ההפתעה, בעת הבדיקה התברר כי יש בעטיניה חלב, סימן לכך שהיא בהריון או שהמליטה לאחרונה. כאשר הווטרינרים של בית החולים ראו כי אינה בהריון, נשלח צוות לבדוק אם באזור שבו נמצאה היעלה ישנו גם גדי שהמליטה.

הגדיים המתוקים עברו אל גן החיות התנ''כי בירושלים (צילום: דוברות הספארי)
הגדיים המתוקים עברו אל גן החיות התנ''כי בירושלים (צילום: דוברות הספארי)

החיפושים לא צלחו, ובבית החולים החליטו לחבר את הצפיר הקטן עם היעלה, כדי שזו תניק אותו ותטפל בו ולפחות כדי שיהיה בחברת בני מינו, אבל למרבה ההפתעה, כיומיים לאחר הגעת היעלה הגיע גדי קטן נוסף, אף הוא עם חבל הטבור. ההערכות הן כי היעלה הפצועה היא אימו. שני הגדיים חוברו יחדיו ליעלה. היעלה לא הניקה את הגדיים, אבל נראה היה שיש לה תפקיד כלשהו ושהם נהנים מקרבתה. לכן שני הגדיים הואכלו ממיינקת בסמיכות ליעלה הבוגרת.

בינתיים מצבה של היעלה השתפר והיא שוחררה לטבע באזור שממנו נאספה, והגדיים המשיכו להיות מטופלים על ידי הצוות בבית החולים לחיות בר. בבית החולים הבהירו כי הם לא יוכלו לשוב לטבע. "הגדיים אינם חוששים מבני אדם ואפילו מחפשים את קרבתם, ולכן לא נוכל להשיבם אל הטבע", הסבירו בבית החולים. "המטרה היא למצוא להם מקום עם תצוגת יעלים, שבו יוכלו להמשיך לחיות ולהתפתח. השבוע הגדיים המתוקים עברו אל גן החיות התנ"כי בירושלים, שבו קיימת תצוגת יעלים רחבת ידיים, ושם הם ימשיכו את חייהם.