אנשים נוטים להתמכר לדברים. חלק לספורט, אחרים לשופינג, יש כאלה שמתמכרים לסיגריות, אלכוהול, סמים, שוקולד ועוד ועוד. על אישה שהתמכרה לאכילת השיער שלה שמעתם? לבית חולים בארצות הברית הגיעה אישה שלקתה בטריכוטילומניה - הפרעה הגורמת לאדם לפתח דחף שאי אפשר לעמוד בפניו לשלוף את השיער של עצמו, ולפעמים לאכול אותו, לאחר שסבלה מבחילות, הקאות ובטן נפוחה.

האישה, בת 38, סבלה מירידה דרמטית במשקל ואיבדה 15 ק"ג במהלך שמונת החודשים הקודמים לאחר שאיבדה את התיאבון. היא הובהלה לניתוח, שם מצאו הרופאים כדור שיער ענק תקוע במערכת העיכול שלה, כש"זנב" קטן ושעיר משתרך לתוך המעיים שלה וכדור שיער שני של ארבעה סנטימטרים ששוכן עמוק יותר במעי.

@one_badass_crna Trichobezoar disease- Trichobezoar is a medical condition characterized by the presence of a hairball in the stomach. The hairball is formed by the accumulation of ingested hair, which can cause a blockage in the gastrointestinal tract. This condition is most commonly seen in individuals who have a condition called trichotillomania, which is characterized by recurrent and irresistible urges to pull out one's own hair. Other risk factors for trichobezoar include psychiatric disorders, such as depression or anxiety, and certain medical conditions, such as eating disorders. Treatment typically involves removing the hairball through endoscopic procedures or surgery. Did you notice the shape of the hair? #crna #anesthesia ♬ Regulate - Warren G

היא אובחנה כסובלת מתסמונת "רפונזל" הנדירה, שתועדה רק 88 פעמים בספרות הרפואית, ונקראת על שם רפונזל ארוכת השיער מהאגדה של האחים גרים. התסמונת נחשבת לנדירה ביותר אך עלולה לגרום לתופעות לוואי קטלניות וסיבוכים כאשר השיער ננעץ בבטן של הסובל.

התסמונת נקראת על שם רפונזל ארוכת השיער מהאגדה של האחים גרים, היא נדירה ביותר אך עלולה לגרום לתופעות לוואי קטלניות וסיבוכים כאשר השיער ננעץ בבטנו של הלוקה בהפרעה.

לפי כתב העת "BMJ", התסמונת נגרמת על ידי טריכוטילומניה והתסמינים האופייניים כוללים בחילות, הקאות, שינוי בהרגלי היציאות, נפיחות בבטן וירידה במשקל. אם המצב מחמיר יכולים להתרחש סיבוכים חמורים כגון חסימת מעיים, ניקוב מעי, דימום מעי, אנמיה ודלקת בתוספתן.

שני כדורי השיער הוסרו בניתוח ממערכת העיכול של האישה והיא שוחררה מבית החולים לאחר שישה ימים, לא לפני שקיבלה המלצה בהולה לפנות לטיפול פסיכולוגי. בנוסף המליצו לה הרופאים לאכול מזון עשיר בחלבונים כמו ביצים וחזה עוף, ולקחת תוסף ברזל על בסיס יומי.