דובאי: בית עצום ומרהיב ביופיו המכונה "אחוזת ורסאי", מוצע כעת למכירה תמורת 204 מיליון דולר (733,312,680 ש"ח), מה שהופך אותו לבית היקר ביותר בשוק.

הבית שבשכונת Emirates Hills, דובאי, איחוד האמירויות, כולל שטח פנימי של 5,574 מ"ר, אך חמישה חדרי שינה בלבד כשכל אחד מהם בנוי מ-371 מ"ר - כשחדר השינה הראשי גדול בהרבה משאר החדרים. בקומת הקרקע ישנם מספר חדרי אירוח, חדרי שירותים, חניה שיכולה להכיל עד 15 מכוניות, בריכות מקורות וחיצוניות, אקווריום שונית אלמוגים בנפח של 58,289 ליטר, תחנת כוח קטנה וכמובן, חדר ממוגן לכל תקרית (שלא תהיה).

האחוזה שוכנת על מגרש בגודל של 6,503 מ"ר בשכונה סגורה המשקיפה על מסלול גולף. הנכס, שכונה "ארמון השיש" על ידי סוכני המכירות - נבנה באמצעות שימוש באבן איטלקית שעלתה למעלה מ-22 מיליון דולר, ובנייתו ארכה קרוב ל-12 שנים והסתיימה בשנת 2018, כך לפיLuxhabitat Sotheby's International Realty שפרסם את הנכס למכירה.

בין המשימות, נכללה הנחה של 700,000 דפי זהב ברחבי הבית, על ידי 70 אמנים מיומנים שעמלו יותר מתשעה חודשים, כך כתב המתווך. הבית מעוטר כיום בכ-400 פריטים מאוסף האמנות האישי של הבעלים, בעיקר פסלים וציורים מהמאה ה-19 ומהמאה ה-20, והמעוניינים יוכלו לנהל משא ומתן לגבי הכללתם ברכישת הנכס.

"זה לא הטעם או הסגנון של כל אחד", אמר המתווך ל-Gulf News. "יהיו כאלה שיתחברו מאוד לאחוזה ואחרים לא יאהבו אותה כלל". לדבריו, ישנם כעת רק כחמישה עד עשרה רוכשים פוטנציאליים - שהם עשירים מספיק כדי לקנות את ארמון השיש. הוא הוסיף כי מחיר הנכס מוצדק בחלקו על ידי ערך הזמן והחומרים שהושקעו בבנייתו. הבית נמצא במרחק של דקות בודדות מהאי המלכותי פאלם ג'ומיירה, וכ-25 דקות נסיעה מרובע העסקים המרכזי של דובאי.