משיכה יכולה לדעוך עם הזמן, אך לפי מומחים, יש סיבה לכך. Starielle Hope Newman, יוצרת תוכן החוקרת יחסי אנוש, טענה כי המשיכה בין בני זוג דועכת לא בגלל המשיכה הממשית שלהם זה לזו, אלא בגלל חסימה בזרימת האנרגיה ביניהם.

ניומן, שמכנה את עצמה "מאמנת אישית לאהבה", הדגימה למה התכוונה בסרטון ששיתפה ברשת החברתית אינסטגרם, תוך שימוש בתרשים שציירה כדי להסביר את התיאוריה שלה. "משיכה מתרחשת כאשר אנרגיה מסוגלת לזרום בחופשיות בין שני אנשים", אמרה. "בשפתנו - אנו קוראים לזה 'כימיה' ". כדי להמחיש זאת, היא ציירה שני אנשים כשחלונית שקופה ביניהם.

כך תוכלו להחזיר את ''הניצוץ'' לחיי הזוגיות (צילום: אינג'אימג')
כך תוכלו להחזיר את ''הניצוץ'' לחיי הזוגיות (צילום: אינג'אימג')

"אין טינה או כעס בין השניים והאנרגיה מסוגלת לזרום ביניהם בחופשיות", הסבירה ואמרה כי עם הזמן, ישנם דברים רבים שמצטברים שעלולים לעצור את זרימת האנרגיה ולכבות את ה"ניצוץ" בין אנשים. כדי להמחיש זאת, היא ציירה זכוכית מלוכלכת בין בני הזוג. "בכל פעם שיש קונפליקט ואפילו קטן שלא נפתר, זה ממש כמו לזרוק ערימה של בוץ על הזכוכית הזו", אמרה.

"לאורך השנים, יותר ויותר דברים כאלה קורים והזכוכית שבינינו מתלכלכת עד שכבר אי אפשר לראות אחד את השנייה מבעדה, ואז זרימת האנרגיה נעצרת", הסבירה יוצרת התוכן. ברור שככל שיצטבר יותר "בוץ", כך מערכת היחסים תדעך עוד יותר, אך ניתן לתקן זאת אם שני בני הזוג ייקחו על עצמם לעשות מאמץ ניכר.

זרימת האנרגיה בין בני הזוג נעצרת (צילום: אינג'אימג')
זרימת האנרגיה בין בני הזוג נעצרת (צילום: אינג'אימג')

כדי לפתור את הבעיה הזו, ניומן הציעה למעשה לנהל שיחות ו"לנקות את הבוץ" יחד. לדבריה ולדברי הפסיכוטרפיסט והמאמן האישי דריל אפלטון, ל"איבוד הניצוץ" אין כל קשר לתיבול העניינים. מדובר בלהפיק את המרב משיחה עם בן או בת הזוג. אפלטון הציע להימנע משימוש בשפה מאשימה או מביקורת חריפה מדי. בנוסף, הם הזהירו כי במידה ואתם מנהלים שיחה כשאתם עייפים או רעבים, אתם עלולים להגיד דברים שתתחרטו עליהם אחר כך. תכננו את הזמן שלכם לשיחה עם בני הזוג ונהלו אותו נכון.