לסלי ואן האוטן, חברה לשעבר במשפחת מנסון, כת בראשות צ'ארלס מנסון, הוכנסה מאחורי סורג ובריח ב-1971 על מעורבותה ברצח של לנו ורוזמרי לביאנקה. תחילה היא נידונה למוות, אך לאחר מכן עונשה הומר למאסר עולם כאשר מדינת קליפורניה ביטלה את עונש המוות.⁠ ביום שלישי בגיל 73, ואן האוטן שוחררה על תנאי.⁠

כך הפך מנהיג הכת הרצחני לאייקון תרבות על זמני
מנהיג הכת והרוצח הסדרתי צ'רלס מנסון מת בארה"ב

כזכור, ואן האוטן שהייתה בת 19 בזמן הרציחות, הורשעה בשל מעורבותה ברציחות הידועים לשמצה של טייט-לאביאנקה שהתרחשו בשנת 1969. ואן האוטן נמצאה אשמה ברצח מדרגה ראשונה. מעורבותה של ואן האוטן ברציחות הייתה קשורה בעיקר להריגתם של לנו לביאנקה, מנהל סופרמרקט ואשתו רוזמרי בביתם בלוס אנג'לס. בראיון בשנת 1994, ואן האוטן תיארה את חלקה ברציחות: "גברת לביאנקה שכבה על הרצפה ודקרתי אותה בגב התחתון, בערך 16 פעמים".

במהלך השנים, ואן האוטן נכחה במספר דיוני שחרור על תנאי אך הם נדחו שוב ושוב. למרות שהביעה חרטה על מעשיה והשתתפה בתכניות שיקום בזמן שהותה בכלא, שחרורה על תנאי נחשב שנוי במחלוקת בשל אופי הפשעים.

צ'רלס מנסון (צילום: ויקיפדיה)
צ'רלס מנסון (צילום: ויקיפדיה)

משרדו של מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, הודיע כי לא יערער על פסיקת בית המשפט, שפתח את האפשרות לשחרור על תנאי עבור ואן האוטן. קרוב משפחה של מעצב השיער ג'יי סברינג, שנרצח יחד עם שרון טייט על ידי משפחת מנסון ב-1969, אמר שאינו מסכים עם החלטת משרד המושל.

לאחר 53 שנות מעצר, ואן האוטן תשתתף בתוכנית דיור מעבר כדי לעזור לה בהכשרה תעסוקתית, ללמד אותה איך להשיג עבודה ולפרנס את עצמה. ואן האוטן תחפש עבודה שמתבססת על התואר הראשון והשני במדעי הרוח שרכשה בזמן שהותה בכלא.