איך אפשר לשכוח את התקרית המחרידה של צוללת "טיטאן" בחודש יוני האחרון, בו היא קרסה אל תוך עצמה כשבתוכה חמישה אנשים שעשו את דרכם לביקור בספינת הטיטאניק שטבעה בלב האוקיינוס. כעת, המייסד והשותף של חברת "OceanGate", גריימו סאנליין, מתכנן לשלוח 1,000 בני אדם לחיות בין ענני החומצה הגופרתית בכוכב נוגה עד שנת 2050.

נכון לעכשיו, אין דרך מתקבלת על הדעת שלפיה האנושות תוכל לשים את כף רגלה על כוכב נוגה - כוכב הלכת השני במרחקו מהשמש והחם ביותר במערכת השמש. לפי נאס"א, יותר מ-40 חלליות נשלחו לעבר כוכב נוגה ורבות מהן הקיפו אותו כשהראשונה - Mariner 2 של נאס"א - נשלחה בשנת 1962 להכיר את השכן הקרוב ביותר של כדור הארץ.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כוכב נוגה כפי שנצפה בטלסקופ ''גלילאו'' (צילום: NASA/Reuters)
כוכב נוגה כפי שנצפה בטלסקופ ''גלילאו'' (צילום: NASA/Reuters)

אז גילו המדענים כי הכוכב נושא גזי חממה רבים שנפלטים החוצה ממנו והחום הקיצוני בו ולחץ האוויר בשטחו הוא פי 90 מזה של כדור הארץ. הזמן הארוך ביותר בו חללית הצליחה לשרוד על אדמתו הוא קצת יותר משעתיים - שיא שנשבר על ידי ונרה 13 - משימת חלל סובייטית בלתי מאוישת לחקר כוכב הלכת נוגה, כחלק מתוכנית ונרה בשנת 1981. עוד גילו החוקרים כי אין מים על כוכב נוגה אבל ישנם אלפי הרי געש פעילים.

כל העובדות הללו כלל לא הפריעו למייסד "OceanGate", שהוא אינו מהנדס או מדען במקצועו אך עדיין משוכנע שאפשר להטיס 1,000 בני אדם לחיות על כוכב לכת זה. הוא כתב: "מאמין שאתגרים שתלויים בסביבה הכוללים קרינה, טמפרטורה, לחץ, מזון, מים ואוויר לנשימה - ניתנים להתגברות". הוא הוסיף: "אם האנושות רוצה לחיות על יותר מכדור אחד, אנחנו צריכים כמה שיותר אפשרויות אז נצטרך לחקור כוכבים נוספים".

הכוכב החם ביותר במערכת השמש, כוכב הלכת נוגה (צילום: אינג'אימג')
הכוכב החם ביותר במערכת השמש, כוכב הלכת נוגה (צילום: אינג'אימג')