לאחר שפרשת ההתעללות בילד מוסא ולעא - שמת מעינויים בידי אימו החורגת - הרעידה בחודש שעבר את עיראק כולה בשל הפרטים המזעזעים, פורסמה התפתחות חדשה בתיק.

אתמול (ראשון), בית המשפט במדינה גזר על האם החורגת, עזרא אל-ג'נאבי, 15 שנות מאסר בגין התעללות במוסא בן השבע, וזאת לאחר שהודתה כי הכתה אותו בידיה ובכלי מטבח, חבטה את ראשו בקיר והביאה למותו.

בבית המשפט נטען: "האם חבטה את ראשו של הקטין בקיר, מה שהוביל לפציעות קשות ולזעזוע מוח שהובילו למותו", כך דיווחה סוכנות הידיעות העיראקית (INA). אל-ג'נאבי הודתה כי הכתה את הילד עד שמת. מוקדם יותר החודש (אוגוסט), פרסמה האגודה לבקרת פשעים בבגדאד פרטים חדשים על הפשע הנורא שטלטל את המדינה כולה.

בסרטון שפורסם, האם החורגת סיפרה: "הכיתי אותו כל כך הרבה פעמים שאני כבר לא יכולה לספור, והוא קרא לי אימא. דחפתי אותו בחוזקה והוא עף על חלון הזכוכית והחלון התנפץ מעוצמת המכה". אחמד, אחיו של הקורבן, סיפר גם הוא פרטים מזעזעים לאחר שהיה עד למקרה וחשף כי אל-ג'נאבי שמה מלח בעיני אחיו, הניחה את ידיו בתוך תנור לוהט והכתה אותו ללא הרף תחת איומי סכין שהצמידה לראשו.

אישה באזיקים, אילוסטרציה (למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')
אישה באזיקים, אילוסטרציה (למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')

באופן מזעזע, סיפר אחמד כי האם החורגת סברה שמוסא "משקר ועושה עצמו" מת, וזאת למרות שנשם את נשימתו האחרונה - והותירה את גופתו שרועה במטבח במשך שעות. הפשע עורר זעם רב בעיראק ואלפי אזרחים פתחו במסעות פרסום באתרי התקשורת כדי לדרוש את העונש החמור ביותר לאם.