במהלך מלחמת חרבות ברזל, זכיין ישראלי של רשת המזון המהיר מקדונלד'ס הציע ארוחות חינם לחיילים ישראלים ולפצועים שבבתי החולים. ההחלטה עוררה סערה במזרח התיכון, כשבנוסף נטען כי רשת מקדונלד'ס היא אמריקאית וארה"ב בעלת ברית של ישראל.

זכיינים של רשת מקדונלד'ס במקומות אחרים במזרח התיכון, כולל מצרים, לבנון וטורקיה, מיהרו להכחיש כל קשר לפרסומים בישראל, פרסמו הצהרות בהם נכתב כי הדבר לא נוגע אליהם, וחלקם אף תרמו כסף לעזה כסימן של סולידריות עם הפלסטינים אך המחוות לא הצליחו להרגיע את הרוחות.

מקדונלד'ס (צילום: מקדונלד'ס ישראל)
מקדונלד'ס (צילום: מקדונלד'ס ישראל)

במצרים, למשל, החלו פעילי זכויות אדם לקרוא להחרים את מקדונלד'ס וכמה סניפים של הרשת הושחתו במהלך ההפגנות. הסערה סביב מקדונלד'ס היא עוד דוגמה לכך שהמלחמה בין ישראל לחמאס היא לא רק סכסוך בין שתי המדינות, אלא גם סכסוך תרבותי ופוליטי. 

הסערה הנוכחית ממחישה את האופן שבו סכסוכים פוליטיים יכולים להוביל לקריאות לחרם על מותגים בינלאומיים. הזכיינים של רשת המזון המהיר מקדונלד'ס - חברה אמריקאית גדולה - הפכו קורבן של הנסיבות.